دیدار اعضای کارگروه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با وزیر ارشاد

اعضای کارگروه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی «انجمن قلم ایران» با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۲۷۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ - 17February 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، اعضای کارگروه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انجمن قلم ایران با هدف تعامل، تبادل نظر و هم‌افزایی به منظور طراحی و تدوین برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه شعر و ادبیات، عصر (پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه) با «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

این دیدار با حضور راضیه تجار، جمال شورجه، رضا اسماعیلی، محمد علی مرادیان، قدرت‌الله صلح میرزایی، علی‌الله سلیمی، مهدی محمدی «دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» برگزار شد.

«رضا اسماعیلی» دبیر کارگروه تخصصی 40 سالگی انقلاب اسلامی در این نشست ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و عرض تسلیت ایام فاطمیه، از صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت پذیرش دعوت انجمن قلم ایران تشکر کرد و به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های صورت گرفته توسط انجمن قلم ایران در راستای بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی پرداخت.

«راضیه تجار» دبیر انجمن قلم ایران نیز ضمن اعلام آمادگی انجمن قلم ایران برای مشارکت در برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب، بر تامین اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تاکید و خواهان حمایت های مادی و معنوی وزارت ارشاد جهت عملیاتی شدن این برنامه ها شد.

در ادامه نشست «جمال شورجه» ضمن تاکید بر نگاه کلان به این موضوع ملی، خواهان تشکیل شورای سیاست گذاری بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. شورجه همچنین درخواست کرد که وزیر ارشاد به عنوان متولی اصلی برنامه های بزرگداشت، به طرح این مسئله در هیئت دولت بپردازد. برگزاری هفته فرهنگی ایران توسط رایزنی های فرهنگی و اعزام سفیران فرهنگی به سایر کشورها از دیگر پیشنهادهای ایشان بود.

«قدرت‌الله صلح میرزایی» از دیگر اعضای کارگروه ضمن تاکید بر برنامه ریزی شایسته برای آشنایی نسل جوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی، لازمه تحقق برنامه های پیش بینی شده را تامین بودجه و اعتبارات مناسب دانست و بر تشکیل دبیرخانه دائمی و شورای سیاست گذاری بزرگداشت 40 سالگی انقلاب تاکید کرد.

«علی الله سلیمی» نیز طی سخنانی کوتاه به ارائه دیدگاه های خویش در خصوص بزرگداشت انقلاب اسلامی پرداخت و به شناسایی و بازنشر کتاب های فاخر با موضوع انقلاب اسلامی و برگزاری نشست های «کتابخوان» برای معرفی آنها به نسل امروز تاکید کرد.

«محمد علی مرادیان» به عنوان نماینده «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» نیز به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های صورت گرفته در راستای بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی توسط این مجمع پرداخت و خواستار حمایت وزارت ارشاد در بازنشر این آثار شد.

بعد از استماع نظرات و پیشنهادات اعضای کارگروه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از انجمن قلم ایران در اقدام برای تشکیل کارگروه تخصصی بزرگداشت 40 سالگی انقلاب، و با تاکید بر این نکته که برگزاری شایسته و باشکوه جشن های بزرگداشت 40 سالگی انقلاب بهترین راهکار مقابله با تهدیدات و توطئه های خارجی است، پرداختن به این موضوع ملی را از اولویت های کاری وزارت ارشاد دانست و بر موارد زیر تاکید کرد:

1- تلاش بر مردمی برگزار کردن جشن های بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت تشکل ها و نهادهای فرهنگی مردم نهاد.

2- تزریق امید و نشاط به پیکره جامعه و تلاش در جذب مشارکت همه اقشار جامعه برای بزرگداشت انقلاب اسلامی.

3- نیازسنجی علمی برای طراحی و برنامه ریزی شایسته و متناسب با خواست همه اقشار جامعه، بخصوص نوجوانان و جوانان.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بر تعامل بیشتر با تشکل های مردم نهاد و تلاش در جهت مردمی برگزار کردن جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار