حاجی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

آمادگی میراث فرهنگی اردبیل برای راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این استان

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل گفت: مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری این استان حاضر است تمام توان خود را برای راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به‌کار گیرد.
کد خبر: ۲۷۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ - 17February 2018

لزوم هماهنگی‌های بیشتر دستگاه‌های متولی دفاع مقدس در توسعه این حوزه

کریم حاجی‌‌زاده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، درباره تعامل این سازمان با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل عضو شورای سیاستگذاری بنیاد است و تا جایی که ممکن باشد در حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بنیاد را یاری می‌دهیم.

وی ادامه داد: به لحاظ قانونی وظیفه‌ ما عمدتاً مشورت و ارائه تجربیات است و در بحث مالی فعلاً قادر به کمک نیستیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه دفاع مقدس مهم‌ترین رویداد تاریخی در ایران است، افزود: برای توسعه این حوزه، دستگاه‌های مربوطه و متولی کار، باید هماهنگی‌های بیشتری را با هم داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: از منظر گردشگری نیز اگر بخواهیم به این حوزه نگاهی داشته باشیم، باید بگویم که یک پتانسیل بسیار اثرگذار در ماندگاری گردشگران ایران محسوب می‌شود که استان اردبیل هر ساله با افزایش توریست داخلی و خارجی مواجعه است.

وی افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی درست و دقیق، فرهنگ دفاع مقدس و اتفاقات آن دوران را به‌خوبی برایشان آشکار کرد و مفاهیم ایثار و شهادت را انتقال داد. ما همیشه با بنیاد در تعامل هستیم و همکاری خوبی در حوزه دفاع مقدس داریم.

حاجی‌زاده ادامه داد: اینجانب بسیار علاقه‌مند به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستم و مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان حاضر است تمام توان خود را برای راه‌اندازی این موزه در استان بکار ببرد.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار