در راديو معارف مطرح می‌شود؛

روايتی از ناگفته‌های زندگی فرمانده سپاه كردستان

برنامه «شاهد» با حضور همرزمان سردار شهيد ناصر كاظمی به معرفی اين دلاورد غيور سال‌های دفاع مقدس می‌پردازد.
کد خبر: ۲۷۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ - 17February 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، برنامه «شاهد» از امروز 28 بهمن 96 در 9 برنامه به بازگويی زندگی شهيد دلاور فرمانده سپاه كردستان «ناصر كاظمی» خواهد پرداخت.

بنا بر این گزارش، ناصر کاظمی به دنبال غائله «خلق عرب در خوزستان» به این استان رفته و به مقابله با توطئه‌گران برخاست و تا آخر غائله در خرمشهر ماند.

سردار کاظمی هنوز از این توطئه نیاسوده بود که برای مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب کردستان، راهی این خطه از میهن اسلامی شد و به پیشنهاد شهید «محمد بروجردی»، فرمانده وقت سپاه کردستان، همراه چند نفر، در 10 دی ماه 1358 به «پاوه» رفت.

ناصر كاظمی فعالیت خود را در پاوه، با سمت «فرماندار» آغاز کرد. وی که در این مسوولیت شایستگی لیاقت و کاردانی خود را نشان داد و علاوه بر مسوولیت فرمانداری، به فرماندهی سپاه پاوه نیز منصوب شد.

این میدان‌دار بزرگ جهاد سرانجام در تاریخ 6 شهریور1361،‌ در حین پاکسازی محور «پیرانشهر- سردشت»‌، در یکی از روستاها، به شهادت رسید.

برنامه «شاهد» كاری از گروه معارف،‌ فرهنگ و جامعه است كه تهيه و سردبيری اين برنامه را محمدجواد عابدينی و اجرای آن را مهدی مهدوی راد برعهده دارد. اين برنامه هر روز ساعت 11:15 از امواج فضيلت و فطرت پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار