سردار شیروانیان:

شهدا مانند مادرشان فاطمه زهرا (س) خواهان گمنامی هستند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان گفت: شاید خواسته خود شهدا بوده که مانند مادرشان فاطمه زهرا (س) جاوید‌الاثر باشند.
کد خبر: ۲۷۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ - 17February 2018

شهدا مانند مادرشان فاطمه زهرا (س) خواهان گمنامی هستندبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان صبح امروز در مراسم استقبال از 35 شهید دفاع مقدس اظهار داشت: امروز استان شهیدپرور و ولایت‌مدار اصفهان و مردم همیشه در صحنه این خطه شهیدپرور میزبان و مهمان 35 شهید دوران دفاع مقدس هستند.

وی افزود: امروز 30 شهید گمنام و پنج شهید شناسایی شده در اصفهان حضور دارند که به دلیل اصرار تهران یکی از شهدای شناسایی شده برای حضور در مراسم استقبال در تهران است و در روز‌های آتی به اصفهان فرستاده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان با بیان اینکه در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یک بار دیگر استان اصفهان شاهد حضور شهداست، گفت: این‌ شهدا گل‌های پرپر مردم و عزیزان از دست رفته دوران دفاع مقدس هستند که فرزندان خود را برای دفاع از دین و اهل بیت (ع) و قرآن در مسیر امام‌ راحل تقدیم ‌کردند.

وی افزود: پیکر برخی از شهدا در همان ایام و برخی دیگر بعد از 30 سال امروز به میهن و شهرشان بازگشته است برای همین تعدادی از شهدای امروز متعلق به سال‌های اولیه جنگ تحمیلی هستند و بیش از 30 سال از شهادتشان می‌گذرد.

سردار شیروانیان خاطرنشان کرد: شاید خواسته خود شهدا بوده که مانند مادرشان فاطمه زهرا (س) جاوید‌الاثر باشند و روزی که جامعه ما به همین اندک باقی مانده پیکرها نیاز دارد وارد جامعه شوند و باری دیگر فضای جامعه را شهدایی کنند.

وی با اشاره به تشییع و تدفین پیکر پنج شهید گمنام در سال گذشته بیان کرد: امروز باغ موزه دفاع مقدس شاهد حضور این شهدا به عنوان آثار واقعی دفاع مقدس است و خدا را شاکریم‌ که امروز پس از گذشت چند روز از افتتاح بخش نخست فاز اول باغ موزه دفاع مقدس اصفهان میزبان این شهدا بودیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان پیرامون برنامه تشییع و تدفین شهدا گفت: در میان شهدای گمنامی که امروز در این محل هستند شهیدان حسین پوربافرانی، اسدالله خدادادی، پرویز بانی زاده و حمزه نعمتی نیز حضور دارند و پس از این مراسم پیکر هشت شهید گمنام و شهید نعمتی در اصفهان خواهد ماند و مابقی شهدا برای مراسم تشییع و تدفین به شهرستان‌های خود و اماکن در نظر گرفته شده فرستاده می‌شوند.

وی افزود: مراسم تشییع این شهدا به همراه 2 شهید مدافع حرم از جبهه فاطمیون روز دوشنبه از میدان فیض به سمت گلستان شهدا تشییع و در آنجا تدفین خواهند شد سپس پیکرهایی که برای مراکزی در استان اصفهان در نظر گرفته شده‌اند از روز سه شنبه در محل‌های مورد نظر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار