استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد؛

لزوم تأمین بودجه پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

«علی‌محمد احمدی» از بررسی طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ - 17February 2018

اعتبار موردنیاز پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، «علی‌محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (شنبه) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: هر کشوری با میراث تاریخی خود زنده است و میراث تاریخی کشورها، تاریخ طبیعی و فرهنگ آن‌ها و تاریخ ایثار، رشادت‌ها و تلاشی است که آن ملت‌ها برای ماندگاری خود انجام داده‌اند.

وی با بیان این‌که دوران دفاع مقدس اوج وحدت و پایداری ملت ایران بود، افزود: در دوران دفاع مقدس ملت ایران پس از یک انقلاب بزرگ در مقابل توطئه‌ای بزرگ ایستاده و به واسطه این ایستادگی، برگ زرینی را در تاریخ کشور رقم زد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوران دفاع مقدس برای ما مردان بزرگی را به یادگار گذاشت که هر کدام از نظر ایثار و رشادت به مثابه تاریخ ماندگار این کشور هستند و حفظ این ارزش‌ها می‌تواند یک رویکرد برای تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت ملت ایران باشد.

احمدی با اشاره به این سخن رئیس‌جمهور که گفته بود «قدرت بازدارندگی تنها سخت‌افزاری نیست»، گفت: گاهی اوقات میراث تاریخی و فرهنگی یک کشور می‌تواند در مقابل دشمنان به عنوان یک پدافند غیرعامل عمل کرده و وحدت ملی را تقویت کند.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: یکی از دلایلی که این مرکز تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث نشده، می‌تواند بی‌توجهی مدیران به نشست‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد، به عنوان مثال در نشست امروز از ۲۳ عضو تنها ۱۲ یا ۱۳ عضو حضور دارند که نشان‌دهنده بی‌توجهی مدیران ما به این موضوع مهم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در احداث یادمان‌ها و مراکز مرتبط با دفاع مقدس تنها به دنبال نمایش تعدادی عکس و تصویر نیستیم، بلکه این مراکز باید بار هنری و پیام‌رسانی داشته باشند.

احمدی با تأکید بر اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد باید همزاد با زیبایی‌های پایتخت طبیعت ایران باشد، گفت: طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از نظر زمین و سازه بررسی شده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار لازم را برای احداث آن در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها