مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

لزوم بسترسازی مناسب برای ورود درس «آشنایی با دفاع مقدس» به مراکز آموزشی

«احمد یارمحمدی» گفت: برنامه‌های توانمندسازی اساتید و بازنگری متون آموزشی تبیین شده و امید است که با همت مسئولین و مراکز آموزش عالی بتوانیم بستر مناسبی را برای ارائه درس دفاع مقدس فراهم کنیم.
کد خبر: ۲۷۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ - 17February 2018

بسترسازی مناسب برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان انجام شود

«احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، با اشاره به کیفیت مطلوب و رو به رشد ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» در مراکز آموزشی سطح کشور، گفت: دفاع مقدس ظرفیت بالایی برای انتقال مفاهیم ارزشی و اعتقادی به نسل جوان دارد و لازم است مسئولین بسترسازی‌های لازم را برای ارائه هرچه بهتر مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های حاضر و آینده انجام دهند.

وی افزود: در سال ۱۳۸۸ مصوباتی از شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» در آموزشگاه‌های عالی و نیز ورود این درس به متون دروس مدارس و دانشگاه‌ها مبتنی بر رشته تحصیلی آن‌ها، ابلاغ شده است.

یارمحمدی گفت: علی‌رغم فراز و نشیبی و مشکلاتی که در تدریس و نحوه ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» وجود داشته است، امیدواریم با همت استان‌ها و سایر وزارتخانه‌ها، بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرآموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درخصوص ورود مطالب و مبانی دفاع مقدس به کتب درسی در مدارس نیز اظهار داشت: از ۹۰۰ عنوان کتاب در حال تدریس در مدارس، سالانه بیش از ۱۱۰ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و در بین دانش آموزان توزیع می‌شود که سهم دفاع مقدس تا کنون ۵۰ عنوان کتاب بوده و از جمله آن‌ها آمادگی دفاعی پایه نهم و دهم، تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم، استان شناسی و ادبیات فارسی هستند.

احمد یارمحمدی در پایان، محتوا، نحوه تدریس و بازار کار دانشجو را مشکلات عدم توجه و ورود کتاب دفاع مقدس به بستر آموزشی در سطح عالی تحصیلی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های توانمندسازی اساتید و بازنگری متون آموزشی تبیین شده و امید است که با همت مسئولین و مراکز آموزش عالی بتوانیم بستر مناسبی را برای ارائه هرچه بهتر و مورد نیاز دانشجویان را برای ارائه درس دفاع مقدس فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار