پاک کردن صورت مسئله به سبک ترامپ؛ مسلح کردن معلم‌ها

ترامپ در بیانه‌ای از طرح مسلح کردن معلمان حمایت و قدمی برای سودآورتر کردن صنعت و تجارت اسلحه در آمریکا برداشت.
کد خبر: ۲۷۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ - 24February 2018

پاک کردن صورت مسئله به سبک ترامپ؛ مسلح کردن معلم‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ظاهرا این بار حادثه تیراندازی مرگبار هفته گذشته در مدرسه‌ای در پارکلند فلوریدا که 17 کشته برجای گذاشت بیش از پیش مورد توجه افکار عمومی آمریکا قرار گرفته است. به دنبال تیراندازی مرگبار هفته گذشته در این مدرسه راهپیمایی‌های زیادی از سوی دانش آموزان و جوانان آمریکایی در اعتراض به نبود قانون کنترل سلاح برگزار شده است و دانش آموزان به همراه والدین‌شان در فلوریدا از دولت ترامپ خواسته‌اند تا سیاست‌های محدودیت فروش اسلحه در آمریکا را تشدید کند. این دانش آموزان می‌گویند با هدف فشار بر کنگره برای اصلاح قانون حمل سلاح و امن کردن مدارس در برابر این نوع حملات 24 مارس با شعار «راهپیمایی برای زندگی‌مان» برای برگزاری راهپیمایی اعتراضی به واشنگتن، پایتخت ایالات متحده خواهند رفت.

حتی «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در صفحه رسمی توئیتر خود از اعتراض دانش آموزان و جوانان آمریکایی به نبود قوانین کنترل سلاح حمایت کرد. اما این اظهارات نیز بیشتر در چارچوب رقابت‌های انتخاباتی 2 حزب آمریکا «دموکرات‌ها با جمهوری خواهان» تفسیر می‌شود. وقتی دموکرات‌ها از جمله دولت باراک اوباما بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه زده بود نیز، به سود ایده کنترل سلاح در آمریکا -به جز لفاظی‌های تبلیغاتی- هیچ اقدام عملی نکرد.

اظهارات امروز سناتور بیل نلسون نماینده دموکرات فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا در گردهمایی بازماندگان تیراندازی هفته‌ی گذشته در دبیرستان پارک لند نیز از این منظر ارزیابی می‌گردد.

وی با اشاره به سلاح کلانشیکف AK-47 گفت: آیا می‌دانستید این سلاح در ایالت فلوریدا ساخته می‌شود و دفتر فرماندار با دادن مشوق مالی به سازندگان این سلاح از آنان خواست به فلوریدا بیایند و سلاح یاد شده را تولید کنند.

ظاهرا این قبیل اظهارنظر‌ها یک کارکرد دیگر نیز دارد و آن همراهی با افکار عمومی با هدف هدایت و مدیریت آن است.

در هر حال آنچه مسلم است سود سرشار خرید و فروش اسلحه برای شرکت‌های اسلحه‌سازی در آمریکا و قدرت و نفوذ لابی این شرکت‌ها در کنگره و دولت آمریکا مهم‌ترین مانع بر سر راه تصویب قوانین مربوط به کنترل سلاح است، تا جایی که ترامپ نیز دیروز تنها راه حل‌های غیرموثر و حاشیه‌ای را برای مهار سیر کشتار در مدارس آمریکا مطرح کرد.

رئیس جمهور آمریکا دیروز ادعا کرد شب گذشته با بسیاری از سناتور‌ها و اعضای کنگره درباره مسأله بررسی سوابق در ارتباط با خرید سلاح تماس گرفته است. دونالد ترامپ با اشاره به اینکه «اکنون بهترین زمان برای گفت‌وگو درباره امنیت مدارس در آمریکاست» افزود: «می‌خواهم در خصوص بهبود امنیت فیزیکی در مدارس در آمریکا و سلامت روان سخنانی را بشنوم.»

وی همچنین گفت: ­«حداقل سن برای خرید همه تفنگ‌ها در آمریکا باید 21 سال باشد... قصد داریم شدیدا بر روی سلامت روان تمرکز کنیم.» وی حتی از مسلح کردن معلمان به عنوان یک راه حل حمایت کرد.

به نظر می‌رسد حمایت از مسلح کردن معلمان نیز به نوعی راهی برای سود آور‌تر کردن صنعت و تجارت اسلحه در این کشور است، زیرا زمینه را برای خرید بیشتر اسلحه در آمریکا فراهم می‌کند.

جالب اینکه کاخ سفید برای اینکه تحرکات غیر موثر کاخ سفید در زمینه حادثه تیراندازی باعث نگرانی صاحبان صنایع اسلحه‌سازی و تجار اسلحه نشود اعلام کرد «دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال ممنوعیت بر کل انواع سلاح‌های گرم نیست.» این بیانیه نشان دهنده این است که کاخ سفید بیش از اینکه نگران جان دانش‌آموزان و شهروندان این کشور باشد به نگرانی صاحبان تجارت و صنایع اسلحه سازی در آمریکا توجه دارد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها