مراسم تشییع پیکر امیر «محمد حسین انصاری» برگزار شد

مراسم تشییع پیکر آزاده و جانباز سرافراز نیروی زمینی ارتش با حضور جانشین و معاون هماهنگ کننده نزاجا و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در ستاد این نیرو برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 18February 2018

مراسم تشیع پیکر امیر سرتیپ دوم انصاری برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم «محمد حسین انصاری» جانباز و آزاده سرافراز نیروی زمینی ارتش صبح امروز با حضور جانشین و معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان و خانواده آن مرحوم در ستاد نزاجا برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم انصاری از جمله رزمندگان نیروی زمینی ارتش است که در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی بنا به دستور حضرت امام (ره) به عنوان سرپرست لشکر ۹۲ زرهی خوزستان منصوب شد.

وی در سوم مهرماه سال ۵۹ در منطقه عینی خوش به اسارت دشمن در آمد و طعم تلخ اسارت را چشید.

امیر انصاری ایثارگر و آزاده فداکار و قهرمان نیروی زمینی ارتش است که پس از ۱۰ سال اسارت همزمان با آخرین گروه از آزادی اسرا با مرحوم حجت الاسلام ابوترابی آزاد و به آغوش کشور بازگشت.

وی پس از آزادی به عنوان مدیر ایثارگران نزاجا منصوب شد و در مدت تصدی خدمات ارزشمندی را از خود برجای گذاشت.

امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی صبح امروز در مراسم تشیع به نقش آفرینی این آزاده و جانباز قهرمان نیروی زمینی در دوران اسارت پرداخت و اظهار داشت: امیر انصاری برای دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همان روزهای اول جنگ که رژیم بعثی عراق با تمام توان به کشور حمله کرد در منطقه عین خوش حضور داشت و در همان عملیات به اسارت در آمد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: جانباز و آزاده قهرمان نیروی زمینی ارتش علی رغم تمام شکنجه‌ها، اعم از حضور در سیاهچال‌ها و زندان انفرادی مردانه در مقابل دشمن ایستاد.

وی همچنین افزود: ایشان پس از آزادی از اسارت به جهت لیاقت و شایستگی به سمت ریاست ایثارگران نزاجا منصوب شد و در مسیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران فعالیت خود را آغاز کرد و در این حوزه نیز خدمات ارزنده ای از خود به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها