آیت‌الله صدیقی:

شیطان بزرگ توان خود را در جنگ اقتصادی علیه ایران متمرکز کرده است

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: شیطان بزرگ با همراهی سایر سران استکبار بعد از شکست در عرصه‌های مختلف رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی شدن توطئه‌های بی‌شمارش، توان شیطانی خود را در جنگ اقتصادی متمرکز نموده است.
کد خبر: ۲۷۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 18February 2018

شیطان بزرگ توان خود را در جنگ اقتصادی علیه ایران متمرکز کرده استبه گزارش دفاع پرس از لرستان، نهمین دوره همایش ملی سیره علوی در استان لرستان در حال برگزاری است که در این مراسم پیام آیت‌الله کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر قرائت شد که متن این پیام به شرح ذیل است:

با دورود بر روان پاک امام امت و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و خلف صالح او مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی، اهتمام نماینده معزز ولی‌فقیه در استان لرستان و رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر آن سامان، روسای گرامی، اساتید محترم  دانشگاه‌ها، دانشجویان و فرهنگیان فهیم و مردم عزیز و ولایتمدار که احیا گران ارزش‌های  انقلابی  و اسلامی با الهام گرفتن از شاخص حق و حقیقت  امیرالمؤمنین (ع) می‌باشید را در جهت برگزاری نهمین همایش سیره علوی  می‌ستایم و از خداوند بزرگ قبولی این خدمت ارزشمند علمی را از همه دست‌اندرکاران عزیز خواهانم.

ادیان الهی و پیروان انبیا (ع) و به‌ویژه اسلام عزیز و پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) در طول تاریخ همواره در معرض دشمنی دشمنان انسانیت بوده‌اند و انقلاب اسلامی که استمرار کار پیامبر ختمی‌مرتبت (ص) برای نجات بشر و ادامه راه غدیر و گشاینده افق‌های روشن برای آینده حاکمیت مهدوی است بیش از همیشه زخم این دشمنی را احساس کرده است و بااین‌حال با لطف الهی همچنان راست‌قامت و استوار در جهت  تحقق اهداف خویش به‌پیش می‌رود.

توطئه‌های گوناگون و کودتای نوژه، تحمیل جنگ هشت‌ساله، 17 هزار شهید عملیات تروریستی،  تهاجم فرهنگی، فتنه‌های پیچیده و اخیراً و سازمان‌دهی داعش نشانه عمق کینه و خصومت و دردمنشی استکبار جهانی است که به حمدالله راه را به‌جایی نبرده است و پس‌ازاین ان شاالله  پیروزی  نصیب جبهه حق و خذلان و خواری سهم دشمنان دین خدا خواهد بود.

برادران  و خواهران گرامی، فرهیختگان عزیز اما اینک شیطان بزرگ با همراهی سایر سران استکبار بعد از شکست در عرصه‌های مختلف رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی شدن توطئه‌های بی‌شمارش توان شیطانی خود را در جنگ اقتصادی متمرکز نموده است.

تعالیم اسلام، راهبری امامان انقلاب اسلامی و تجربیات گران‌سنگ نظام مقدسمان نشان می‌دهد که راه مقابله با این جنگ نیز توکل بر خداوند تعالی، پیروی از دستورات  نورانی ولایت‌فقیه و رهبر فرزانه انقلاب ، حضور مردم مؤمن، بصیر و ولایی درصحنه و تکیه‌بر توانایی‌های خویش است که با توجه به شرایط به اقتضائات این عرصه در طرح اقتصاد مقاومتی ظهور و بروز یافته است.

مقام معظم رهبری مدظله‌العالی پیروزی در جنگ اقتصادی را تحقق اقتصاد مقاومتی  می‌دانند که الهام گرفته از دستورات اسلام و سیره علوی است و نمونه‌هایی درخشان از آن را در روایات مشاهده می‌کنیم.

مولای متقیان علی (ع)می‌فرماید: فرزندم از فقر بر تو هراسناکم، از فقر به خدا پناه ببر زیرا که دین اسلام را ناقص و عقل را سرگردان می‌کند و به دشمن فرامی‌خواند؛ فقر در جامعه دینی و علوی حتی بر غیرمسلمان نیز قابل‌تأمل نیست، پیرمردی نابینا می‌گذشت و مردم سؤال می‌کرد که حضرت اظهار ناراحتی و نارضایتی کردند و مسئولین حکومتی را مذمت فرمودند، مسئولان عرض کردند یا امیرالمؤمنین این فرد مسیحی است که امام(ع) فرمودند در جوانی او را به کار وادار کرده‌اید و اکنون‌که ناتوان شده است در فقر واگذاشته‌اید، او را از بیت‌المال بی‌نیاز کنید.

امیرالمؤمنین(ع) در ارتباط با فقر امر را گوش زد و فرموده‌اند در مورد احیا زمین‌های کشاورزی و استخراج معاون و ذخایر زیرزمینی مورد مواخذه قرار خواهید گرفت و نیز کوتاهی در دامداری موجب بازخواست الهی در قیامت خواهد بود و خود آن بزرگوار در این امر پیشگام بوده‌اند.

حضرت بیل می‌زد و نعمت‌های نهفته در دل زمین را استخراج می‌کرد، امام(ع) به حفر قنات اهتمام داشت و در ایجاد نخلستآن‌که تأمین خوراک مردم و رونق تجارت بود مقام  اول را داشتند.

توصیه به کارگذاران و دولتمردان نسبت به بازرگانان و صنعتگران، دیگر آن‌که در مورد تجار و صاحبان صنایع وصیت مرا بپذیرید و تو نیز در مورد آنان سفارش کن؛   چه آن‌ها که در شهرها مقیم‌اند و چه آن‌ها که با کالاهایشان در گردش هستند و چه آنان که نیروی جسمی خود را به کار گرفته‌اند و دارای هنر می‌باشند زیرا این‌ها منشأ سود و اساس رونق زندگی هستند و نیازمندی‌های مردم را از شهرهای دورودراز از طریق دریا و صحرا و راه‌های صاف و کوهستانی و راه‌هایی که مردم نمی‌روند و جرات رفتن ندارند فراهم می‌کنند.

پس آنان مایه آشتی، محبت و صفا هستند و ترس ضرر و  خطر درباره آنان نمی‌رود و جویای احوال ایشان باش و به کارهای آن‌ها رسیدگی  کن چه آنان که در حضور  تو هستند و چه آن‌ها که در شهرهای دیگر اقامت دارند.

رشد اقتصادی برای عمران و آبادانی  و دقت در تناسب مالیات با درآمد، اخذ مالیات بدون رونق بازار، زارعت و صنعت موجب ویرانی شهرها و نابودی جامعه اسلامی و کوتاه شدن عمر حکومت خواهد بود.

این چند روایت  نمونه‌هایی از ده‌ها رمز و سر اقتصاد اسلامی  و زمینه‌ساز فقرزدایی، خودکفایی، پیشرفت همه‌جانبه و تداوم عزتمندی در کشور اسلامی است.

امید است که سربلند باشید و با ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) و طرح تعالی علوی برای آشنایی بیشتر فرهیختگان مدیران و جوانان ایران اسلامی با اسلام در زمینه‌سازی برای تحقق یک انقلاب اقتصادی با زیربنای فرهنگ  پیشگام باشید و انشا الله همچنان استمرار پیروزی افتخارآمیز حکومت توحیدی متجلی در غدیر خم که با  رهبری و هدایت ولی‌فقیه و ایثار ملت سرافراز شکل‌گرفته و به برکت خون شهدا به کانون امید همه مسلمانان و بلکه جهانیان تقدیم شده است را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها