سیف الله صمدیان خبر داد؛

از عکاسی داعش تا عکس برای کودکان در پانزدهمین جشن تصویر سال

دبیر پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از نمایش عکس‌های «مرتضی نیکوبذل» درباره جنگ با داعش خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ - 18February 2018

از عکاسی داعش تا عکس برای کودکان در پانزدهمین جشن تصویر سالبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر با حضور «سیف الله صمدیان» دبیر این رویداد هنری در خانه هنرمندان برگزار شد.

«سیف الله صمدیان» دبیر پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در این نشست اظهار داشت: امسال در جشن تصویر سال وارد جایگاهی شده‌ایم که پانزدهمین دوره آن را تجربه می‌کنیم که نشان می‌دهد یک مسیر طولانی را طی کرده‌ایم که کار غیرممکنی است.

وی گفت: جشن تصویر سال تنها رویداد فرهنگی و هنری ایران فارغ از وابستگی‌ها و سیاست زدگی‌های فرهنگی، است؛ ما زیر سیاست دولتی‌ها و تفکر دولت نبودیم و سعی کردیم زیر سایه هیچ دولتی نباشیم. تک تک هنرمندان باور کردند می‌توانند با خاطر آسوده در این جشن جمع شوند.

دبیر پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر تصریح کرد: این جشن یک دستاورد فنی فرهنگی و هنری است که همه گروه‌های فکری و سیاسی بدون جایگاه سیاسی دور آن ایستاده‌اند.

صمدیان افزود: در شرایطی که عکاس روزنامه شرق می‌تواند در این جشن برگزیده باشد، عکاس خبرگزاری فارس نیز برگزیده می‌شود، این اقدام نشان می‌دهد که ما در این جشن مستقل عمل می‌کنیم. بهترین آثار انجمن‌های مختلف در تصویر سال وجود دارد. جشن تصویر سال از 2 بخش نمایشگاهی سالانه تصویر سال شامل آثار عکاسان در 5 بخش خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، هنرمندان و عکاسی خلاقانه است. در بخش گرافیک و پوستر و کاریکاتور نیز فراجناحی عمل خواهیم کرد و داوران از ترکیب گروه‌های مختلف فکری است.

وی عنوان کرد: جشنواره فیلم تصویر شامل فیلم‌هایی می‌شود که در بیرون امکان اکران ندارند و غیر تجاری هستند، در این بخش اتفاقات غریبی افتاد. ما تنها مرکز نمایش فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و سینماآرت بود. جشن تصویر سال افتخار دارد که از گروه‌های کوچک بزرگانی را به عرصه سینما معرفی کرده است.

دبیر پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر ادامه داد: ما با افتخار و با ذلت می‌گوییم که بودجه دولتی نداریم. دستگاه‌های مختلفی مانند شهرداری تهران جوایز را اهدا می‌کنند. افرادی مانند ابراهیم حاتمی‌کیا، احمد عربانی، اصغر فرهادی و کیارستمی و رامبد جوان، فاطمه معتمدآریا، مهدی پاکدل این جشن را حمایت کرده‌اند.

دبیر پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم گفت: امسال در کنار بخش نمایشگاهی جشن تصویر سال آثار کاریکاتور را با کمک سردبیران برگزار خواهیم کرد. در رابطه با بخش «ایران ما» یک گنجینه ارزشمندی جمع آوری شده است.

صمدیان خاطر نشان کرد: «الفردو یعقوب زاده» عکاس 30 سال انتفاضه فلسطین آثاری را به این جشن ارسال کرده است. «مرتضی نیکوبذل» جنگ با داعش را عکاسی کرده که به تصویر سال آورده است. «احمد معینی جم» عکاس خبری ایرنا ملتی مدیایی از عکاسی ورزشی دارد. «سمیه غلام نژاد» نیز برای بچه‌های مدرسه کار ویژه‌ای را انجام داده است.

وی ادامه داد: «عکاسی موبایلی» بخش جدید این جشن است. بیشترین تولید بشری در حال حاضر عکس است. وظیفه انجمن عکاسان ایران است به عکاسان خط بدهد. امسال بخش «یزد، شهر جهانی» را گذاشتیم که تعداد زیادی عکس از سال‌های ورود عکس به دست ما رسید.

دبیر پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر گفت: تمام تولیدات ایرانی را در بخش «ساخت ایران» آوردیم. بخش ویژه امسال توری است که با حمایت کمیته امداد در بخش‌های محروم ایران برگزار می‌شود که نمایشگاه ویژه‌ای را برای آن برگزار خواهیم کرد که نشستی را برای بررسی آن با حضور عکاسان برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار