سردار جوانی:

امنیت در منطقه مردمی شده است/ بیگانگان نمی‌گذارند منطقه به ثبات و آرامش برسد

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مهم‌ترین و پایدارترین شیوه امنیت این است که آن را مردمی کنیم، در واقع باید امنیت «مردم‌پایه» باشد.
کد خبر: ۲۷۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ - 18February 2018

امنیت در منطقه مردمی شده است/ بیگانگان نمی‌گذارند منطقه به ثبات و آرامش برسدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار «یدالله جوانی» مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص اقدام اخیر دولت‌های اروپایی در راستای تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر دخالت ایران در یمن و سایر کشور‌های منطقه اظهار داشت: امنیت در منطقه غرب آسیا مردمی شده است و شاهد هستیم که گروه‌های مردمی در سوریه عراق لبنان و یمن شکل‌گرفته‌اند.

وی افزود: در این منطقه قدرت استعمارگر و حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای دارای سابقه 500 ساله است و بر اساس شناختی که از این منطقه و سایر نقاط جهان دارند آن را «هارت لند» ارزیابی کرده است.

معاون سیاسی اسبق سپاه ادامه داد: کشور‌هایی همچون آمریکا معتقدند برای رهبری جهان باید در این منطقه حضور داشته باشند، اما انقلاب اسلامی سلطه این قدرت‌های شیطانی را در منطقه به چالش کشید.

سردار جوانی افزود: ما معتقدیم که سرنوشت منطقه باید در دست ملت‌ها باشد، یکی از ارکان آن ایجاد امنیت است، من بر این باورم که مهم‌ترین و پایدارترین شیوه امنیت این است که آن را مردمی کنیم، در واقع باید امنیت «مردم‌پایه» باشد، چون منطقه مورد طمع بیگانگان است، بیگانه‌ای که چندین سال در آن حضور و نفوذ داشته و نمی‌گذارد که به ثبات و آرامش برسد.

وی گفت: وقتی جمهوری اسلامی اتحاد کشور‌های اسلامی را مطرح می‌کند، شعار نیست بلکه یک باور است، وقتی بحث وحدت و همگرایی منطقه‌ای را مطرح می‌کنیم هم بر اساس این باور است، چرا که پیشگامان تمدن علم و دانش باید مسلمانان باشند و با همدلی و وحدت و همگرایی مقدمه این‌چنین حرکت و تمدنی شکل خواهد گرفت، وقتی چنین حرکتی شروع می‌شود بیگانگان می‌خواهند در آن مداخله و بحران ایجاد کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: انقلاب بر اساس یک حرکتی مردم شکل گرفت و شاهدیم که از همان ابتدا نیز مورد هجمه قرار گرفته است. پس از این هجمه‌هاست که امام (ره) فرمان دفاع همه جانبه را صادر کردند که منجر به تأسیس بسیج شد؛ بسیج هم یعنی حضور مردم و امنیتی که بر اساس حضور مردم شکل می‌گیرد، این حرکت بدل به الگویی موفق شد و به همین دلیل است که امام در آخرین پیام خود که در خصوص تأسیس بسیج در سال ۶۷ صادر کردند، آزادی‌خواهان را برای تشکیل هسته‌های مقاومت فراخوان می‌کنند، در واقع آن چیزی که ما امروز در منطقه می‌بینیم همان تشکیل هسته‌های مقاومت است.

منبع: دانشجو

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار