عصر امروز؛

ظریف و بارزانی در مونیخ دیدار کردند

وزیر خارجه ایران و نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق عصر امروز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
کد خبر: ۲۷۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ - 18February 2018
ظریف و بارزانی در مونیخ دیدار کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران که صبح امروز برای شرکت در کنفرانس سه روزه امنیتی مونیخ وارد آلمان شده بود، عصر امروز (یکشنبه) با «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای گفت‌و‌گو کرد.

ظریف همچنین ظهر امروز با کاترین اشتون مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پیش از آن با «ادوارد نعلبندیان» وزیر خارجه جمهوری ارمنستان دیدار کرده بود.

بنا بر این گزارش، پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه ۲۷ بهمن ماه به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ فوریه) در مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان آغاز شده بود و امروز به کار خود پایان داد.

نقش آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و روابطش با روسیه و آمریکا، گسترش تهدید علیه نظم جهانی، کشمکش‌ها در خاورمیانه به خصوص روابط متشنج بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس و تحولات سیاسی در آفریقا از جمله موضوعاتی است که قرار بوده این کنفرانس به آن بپردازد. کنترل تسلیحات و به ویژه برنامه هسته‌ای کره شمالی نیز در دستورکار این کنفرانس سه روزه قرار داشت.

کنفرانس امنیتی مونیخ مهمترین مجمع برای تبادل‌نظر درباره مسائل امنیتی در سطح جهان محسوب می‌شود و هر ساله سیاستمداران برای پیگیری مسائل موجود و یا آغاز پرداختن به مسئله‌ای جدید در این نشست شرکت می‌کنند. در کنفرانس امسال ۶۰۰ مهمان از سراسر جهان حضور یافتند و بررسی مسائل مربوط به امنیت جهانی مانند جنگ، تروریسم و بحران پناهجویان در دستور کار شرکت‌کنندگان قرار داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها