نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

محل دفن شهدا در دانشگاه، زیارتگاه فرشتگان است

امان الله علیمرادی تدفین شهدا در دانشگاه را یک فرصت مناسب برای انس بیشتر با شهدا دانست و گفت: اینکه محل دفن شهدا در دانشگاه باشد در واقع به معنای این است که زیارتگاه و محل رفت و آمد فرشتگان می‌شود.
کد خبر: ۲۷۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ - 18February 2018

محل دفن شهدا در دانشگاه، زیارتگاه فرشتگان استحجت الاسلام «امان الله علیمرادی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و از دست دادن جمعی از هم‌وطنان در سانحه هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: در ایام شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام 18 و 23 ساله خواهد بود که به ترتیب در عملیات های کربلای 6 و رمضان به شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به اهمیت حضور شهدا در دانشگاه افزود: خداوند متعال شهدای عزیز را گرامی داشته است و در این‌باره به بعضی از انسان‌های کج فهم تذکر می‌دهد و می‌فرماید، «گمان نکنید شهیدان مرده‌گانند، بلکه زنده‌اند.»

دکتر علیمرادی گفت: شهدا «عند ربهم یرزقونند» و نزد خدواند روزی می‌خورند و شادمانند از آنچه که از فضل خداوند به آنها عطا شده است وبشارت می‌دهند به کسانی که هنوز به آنها ملحق نشده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان افزود: درست است که این آیه در شان شهدا نازل شده است و مربوط به باطن شهدا است، اما این را به ما می‌فهماند که جامعه و ملتی که روحیه شهادت طلبی داشته و آماده جانبازی در راه خدا باشد، این ملت زنده است و نمی میرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از آنجایی که شهدا زنده‌اند، ظلم ستیز هستند و به سوی هدف آرمانی عند ربهم در حرکتند و جهت حرکتشان این است که به مقام قرب الهی برسند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان افزود: ملتی که شهادت دارد در راستای کامل کردن دین حرکت می کند، یعنی مقام عند ربهم یرزقون را دارد و جهت حرکتش روشن است، لذا ذلت را نمی پذیرد، چون آرمانش خدا و کار غیر خدایی انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تدفین شهدا در دانشگاه را یک فرصت مناسب برای انس بیشتر با شهدا دانست و افزود: اینکه محل دفن شهدا در دانشگاه باشد در واقع به معنای این است که زیارتگاه فرشتگان و محل رفت و آمد فرشتگان می شود.

دکترعلیمرادی اظهار داشت: صحیح است که محل تعلیم و تربیت خود مکانی است که فرشتگان به آن نظر دارند، اما با حضور شهدا و تدفین آنان در محل تعلیم وتربیت، محل نزول فرشتگان الهی می شود.

وی در ادامه به جزییات مراسم تشیع وتدفین پیکر مطهر دو شهید در این دانشگاه پرداخت و عنوان کرد: مراسم تشییع پیکرمطهر شهدا فردا دوشنبه ساعت هشت صبح از جلوی حسینیه ثارالله شهرستان رفسنجان به سمت دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: پیکر مطهر شهدا پس از مراسم تشییع و مدیحه سرایی به سمت محل تدفین در مقابل مسجد دانشگاه انتقال داده شده وسپس خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار