معرفی کتاب؛

سیری در اشعار ام ابیها (س) در کتاب «کوثریه»

کد خبر: ۲۷۹۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 26February 2018

سیری در اشعار ام ابیها (س) در کتاب «کوثریه»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «کوثریه، اشعار منسوب به حضرت فاطمه زهرا (س)» عنوان کتابی است که به کوشش «سیدمهرعلی محمدنژاد» جمع‌آوری و تدوین شده است.

در این کتاب 16 قطعه شعری که حضرت زهرا (س) به مناسبت‌های گوناگون انشاء فرموده‌اند، گردآوری شده است.

نویسنده در قسمتی از مقدمه کتاب آورده است:

«اشعار حضرت فاطمه زهرا (س) اشعاری از جنس گل و بلبل، کوه و دریا و دشت صحرا نیست، آن حضرت با درک عمیق و شرایط محیطی و انحرافی که در ابتدای اسلام نوباوه به وجود آمده؛ نگران از بازگشت افکار و سنت‌های جاهلی، زبونی امت اسلامی، فاجعه جبران ناپذیر و مصیبت جانکاه رسول گرامی اسلام (ص) بود.

ام ابیهای پیامبر از شعر به عنوان ابزاری کارآمد و موثر برای مبارزه با جاهلیت در حال شکل گیری در مدینه النبی استفاده کرد. شعرهای حضرت، معیار و مقیاسی برای مرزبندی بین شعر عزت و آزادگی با شعر جاهلیت و گمراهی است تا همه انسان‌های آزاده در هر عصر و هر نسلی بدانند که باید برای برپایی و حفظ مدینه النبی مجاهدت کنند و پس از برپایی آن نیز هرگز نباید با هزاران توجیه روشنفکر مآبانه تکلیف‌گریز و غفلت‌های جبران ناپذیر دنیامدارانه مدینه جاهلیه را اعاده نمایند.»

از ویژگی‌های کتاب حاضر سعی نویسنده در ارائه اسناد هر شعر است و اینکه اغلب اشعار و روایات مندرج در کتاب، متواتر است.

«کوثریه، اشعار منسوب به حضرت فاطمه زهرا (س)» در 112 صفحه، به کوشش «سیدمهرعلی محمدنژاد» تدوین و توسط «انتشارات سنا» در 1000 جلد منتشر شده است.

 انتهای پیام/ 161

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه معروفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
با سلام و احترام
اجر شما استاد بزرگوار نزد بانوی سادات محفوظ است... التماس دعا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار