سردار وحیدی در همایش ملی اقتصاد دفاعی:

دشمن از اقتصاد به عنوان یک ابزار سیاسی و اهرم فشار استفاده می‌کند

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: کشورهای صاحب قدرت از اقتصاد به عنوان یک ابزار سیاسی و اهرم فشار برای آسیب رساندن به دیگر کشور‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ - 19February 2018

دشمن از اقتصاد به عنوان یک ابزار سیاسی و اهرم فشار استفاده می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش ملی اقتصاد دفاع که صبح امروز در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد دفاع از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

وی افزود: وقتی که از اقتصاد دفاع سخن می‌گوییم، یعنی دفاع اقتصادی هم در آن نهفته است. همان‌گونه که از جنگ صحبت می‌کنیم، دفاع اقتصادی هم به نوعی در آن دخیل است.

سردار وحیدی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه ذیل امنیت تحقق می‌یابد، تصریح کرد: اگر امروز دفاع که محصولش امنیت است، وجود نداشته باشد، طبیعتا مسائل دیگر محقق نمی‌شود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: دشمن در گذشته اقتصاد را فرآیندی مستقل می‌دانست، اما امروز می‌بینیم که اقتصاد در اختیار کشورهای صاحب قدرت است و از آن برای آسیب رساندن به دیگر کشور‌ها به عنوان یک ابزار سیاسی و اهرم فشار استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مولفه‌های قدرت ملی عنوان کرد: امروز غربی‌ها توان نظامی و اقتصادی را ذیل قدرت سخت محاسبه می‌کنند و اگر ما به اقتصاد دفاعی نپردازیم، به نوعی می‌توان گفت که به بخش اعظمی از مسائل که با امنیت ملی ما ارتباط دارد، نپرداخته‌ایم.

وحیدی با بیان اینکه وجود کارشناسان زبده در عرصه «اقتصاد دفاع» یک نیاز ضروری محسوب می‌شود، تصریح کرد: حتی انتخاب نوع زمین برای جنگیدن، در دایره بحث اقتصاد دفاع گنجانده می‌شود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با طرح این سوال که آیا تا کنون پای محاسبه نشسته ایم که خرد شدن داعش چقدر برای کشور ما ارزش اقتصادی در بر داشته است؟ افزود: امروز برخی به غلط این دیدگاه را دارند که «بخش دفاعی»، یک بخش هزینه‌زا است، در صورتی که تولیدات بخش دفاعی ما انصافا، «همه‌جانبه و بازدارنده» و دارای ارزش‌های اقتصادی فراوانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه «دلار» امروز به عنوان ابزار اِعمال حاکمیت نظام سلطه به حساب می‌آید، گفت: خود غربی‌ها می‌گویند اگر دلار دچار خدشه شود در واقع حاکمیت آمریکا دچار خدشه شده است.

وحیدی گفت: بحث «اقتصاد دفاع» به اندازه‌ای با اهمیت است که غربی‌ها آن را در کنار جنگ نظامی جزو مولفه‌های قدرت‌های سخت به حساب می‌آورند و امروز دشمن بر همین اساس در حال اجرای یک جنگ رسمی اقتصادی علیه ایران اسلامی است؛ لذا در چنین فضایی ما باید اهمیت موضوع «اقتصاد دفاع» را درک کنیم و بیشتر به آن بپردازیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار