سردار کارگر:

عبور فرهنگ دفاع مقدس از مرزهای ایران/ دنیا در برابر دفاع جانانه ملت ایران سر تعظیم فرود آورد

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: دفاع جانانه ما باعث شد که دنیا در مقابل ما تعظیم کند؛ یعنی ما با مقاومت و ایستادگی خودمان باعث شدیم تا آنها این عمل را انجام دهند.
کد خبر: ۲۷۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ - 19February 2018

عبور فرهنگ دفاع مقدس از مرزهای ایران/ دنیا در برابر دفاع جانانه ملت ایران سر تعظیم فرود آوردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در همایش واکاوی فکری، فرهنگی و تمدنی تاریخ دفاع در ایران با بیان اینکه موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هم آمیخته‌اند، اظهار داشت: ما اصلا نمی‌توانیم در مورد دفاع مقدس صحبت کنیم و در مورد انقلاب اسلامی صحبت نکنیم. هر موقع  که از دفاع مقدس می‌خواهیم صحبت کنیم باید از انقلاب اسلامی نیز صحبت کنیم.

وی گفت: جنگ تحمیلی زمانی دفاع مقدس شد که آن روحیه اسلامی و انقلابی در جنگ وارد شد. بنابراین نمی‌توانیم در مورد دفاع مقدس صحبت کنیم و در مورد انقلاب اسلامی صحبت نکنیم. از طرف دیگر مقام معظم رهبری خرداد ماه امسال فرمودند که «دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی بود. اگر دفاع مقدس صورت نمی‌گرفت و اگر دفاع مقدس نبود، ممکن بود انقلاب با چالش‌های گوناگونی روبرو شود.» لذا این مساله مساله بسیار مهمی است.

مسئله اسلامیت و انقلابی‌گری یک مطلب مهم در دفاع مقدس است

سردار کارگر با تاکید بر اینکه مسئله اسلامیت و انقلابی‌گری یک مطلب مهم در دفاع مقدس است، تصریح کرد: در مورد دفاع باید یک بازتعریف داشته باشیم؛ قبل از انقلاب و قبل از دفاع مقدس راجع به مسائل دفاعی و تهاجمی در دانشکده‌های دافوس مطالبی گفته می‌شد که نتوانسته بودیم آن‌ها را عملی کنیم؛ اما آن‌ها را در دفاع مقدس به صورت عملی ملاحظه کردیم و در آن‌ها تجدید نظرهایی صورت گرفت.

وی با اشاره بر اینکه در بسیاری از دانشگاه‌های نظامی دنیا روش‌هایی که فرماندهان ما در دفاع مقدس استفاده می‌کردند، تدریس می‌شود، گفت: بسیاری دفاع مقدس را فقط در جبهه تعریف می‌کنند؛ این یک خطای بزرگ است. دفاع مقدس یک مجموعه‌ای از تمام کشور بود. فرمانده دفاع مقدس حضرت امام (ره) بود؛ یعنی یک مرجع تقلید که رهبر انقلاب اسلامی هم بود. ایشان خودش فرمانده بود.

پیروز اصلی و حقیقی دفاع مقدس مردم هستند

سردار کارگر با بیان اینکه دولت، مجلس، روحانیت، زنان و مردم در دفاع مقدس نقش داشتند، اما نقش اصلی را مردم ایفا کردند، بیان داشت: پیروز اصلی و حقیقی دفاع مقدس مردم هستند؛ بنابراین زمانی که در مورد دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، می‌بایست در همایش‌ها نیز به مسائل تاکتیکی دفاع مقدس در جبهه‌ها پرداخته شود. دفاع مقدس یک پشتیبان و پشتوانه‌ای داشت؛ مسائل سیاسی هیچ وقت وارد مباحث دفاع مقدس نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله جنگ نرم در دفاع مقدس مورد بحث واقع نشده است، افزود: وقتی می‌گویم در دفاع مقدس یک جنگ سخت و یک جنگ نیمه سخت داشتیم، منظور از  جنگ نیمه سخت، جنگ اطلاعاتی آن است.

جنگ نرم دفاع مقدس جنگ تبلیغاتی بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جنگ نرم دفاع مقدس جنگ تبلیغاتی بود. جنگ نرمی که امروز در مورد آن بحث می‌کنیم، همان روز هم وجود داشت.

وی گفت: وقتی می‌خواهیم در مورد دفاع مقدس صحبت کنیم، باید گستره دفاع مقدس را ببینیم. جالب است که در دفاع مقدس تعداد زیادی از کشورهای دیگر هم آمده بودند تا در جبهه‌های جنگ ما برای ما بجنگند. برادران افغانی یکی از این گروه‌ها بودند.

سردار کارگر با بیان اینکه برادران افغانی در دفاع از اسلام و یک کشور اسلامی مجروح و شهید شدند، خاطرنشان ساخت: برادران افغانی هم‌اکنون نیز در جبهه‌های مقاومت حضور دارند. موضوع دفاع مقدس ما محدود به کشور خود ما و رزمندگان خود ما نمی‌شود؛ تمامی استکبار در مقابل تمامی اسلام و ایمان ایستاده بودند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: آمارهایی دادند که دولت‌های 36 کشور دنیا به عراق کمک کردند؛ اما ملت‌ها به ما کمک کردند. این مسأله خیلی مهمی است؛ یعنی دولت‌ها به رژیم بعثی کمک کردند. بعضی از ملت‌ها حتی اگر عددشان به تعداد انگشتان دست باشد، به ما کمک کردند. این همان ایدئولوژی و الگویی بود که امام ارائه کرد.

دفاع مقدس بازه زمانی ندارد

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بازه زمانی ندارد و هنوز هم ادامه دارد، گفت: اگر مساله اسلامیت و انقلابی گری از جنگ تحمیلی برداشته شود، دیگر نمی‌توان به آن دفاع مقدس گفت. اولین کسی که از عنوان دفاع مقدس استفاده کرد حضرت امام (ره) بودند. قبل از فرمایش امام از جنگ ایران و عراق به عنوان جنگ تحمیلی یاد می شد؛ اما بعد از آن دفاع مقدس گفتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اتفاقاتی که در منطقه در موضوع عراق و سوریه رخ داد و این دروغ بزرگی بود که به دنیا گفتند که ما به این کشورها نیرو اعزام می‌کنیم درحالی‌که ما در این کشورها با درخواست خود آن‌ها کار مستشاری انجام می‌دادیم. خودشان نیرو داشتند ما کار مستشاری می‌کردیم.

وی گفت: الگوی دفاع مقدس و آن مدل دفاعی ما به این کشورها منتقل شد و نتیجه داد و آنها توانستند موفق شوند. ان شا الله بزودی در یمن هم این اتفاق خواهد افتاد. همان طورکه امام فرمودند ما در دفاع مقدس انقلاب‌مان را صادر کردیم. این مساله مساله مهمی است.

سردار کارگر در ادامه به جنگ‌های قبل از انقلاب اشاره و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی هرجایی‌که ایران وارد جنگ شد قسمتی از زمین یا قسمتی از حیثیتش را از دست داد و امتیازاتی را واگذار کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وقتی انسان به معاهده گلستان و ترکمنچای نگاه می‌کند خجالت می‌کشد. ما واقعا سرشکسته شده بودیم. هر وقت جنگی قبل از انقلاب علیه کشور ما شروع شده بود، در آن جنگ قسمتی از زمین کشور را از دست داده یا امتیازاتی را واگذار کرده‌ایم.

در پایان جنگ یک وجب از زمین‌هایمان را از دست ندادیم

وی گفت: در صورتی که نیروهای نظامی ما در نهایت ضعف بودند، تازه انقلاب شده بود، مردم گرفتار بودند و مسائل داخلی کشور اجازه نفس کشیدن نمی‌داد یکباره یک قدرت نظامی که برترین قدرت نظام منطقه‌ای بود، به ایران حمله کرد؛ اما مردم ما ضمن این‌که دفاع کردند، قسمتی از خاک دشمن را نیز گرفتند. در پایان جنگ ما یک وجب از زمین‌هایمان را ندادیم. در ضمن کسی را که به ما حمله کرده بود، موفق شدیم که آنرا بعنوان اشغالگر و مهاجم در دنیا معرفی کنیم.

دفاع جانانه ما باعث شد که دنیا مقابل جمهوری اسلامی ایران تعظیم کند

سردار کارگر تصریح کرد: تمام دنیا ایستاده بود تا این اتفاق نیافتد؛ اما دفاع جانانه ما باعث شد که دنیا مقابل جمهوری اسلامی ایران تعظیم کند؛ یعنی ما دنیا را به تعظیم واداشتیم آن هم در دفاع مقدس بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه کسانی‌که عراق را تحریک کرده بودند به ما حمله کند قدرت‌های بزرگ دنیا بودند، گفت: فکر می‌کردیم که سلاح‌های شیمیایی را شرقی‌ها ابتدا به عراق دادند؛ اما در تحقیقات مشخص شد اولین کسانی که سلاح‌های شیمیایی به عراق دادند، آمریکایی‌ها بودند که از ذخایرشان در خاورمیانه این کار را کردند.

وی گفت: درحالی‌که عراق آن زمان با آمریکا ارتباطی نداشت؛ اما بعدها مشخص شد که آمریکایی‌ها تحریک کردند و بعد هم آمدند عراق را تامین مالی غیرمستقیم کردند؛ مثلا آمریکایی‌ها به اردنی‌ها می‌گفتند که شما به عراق سلاح بدهید ما پولش را می‌دهیم؛ یعنی معلوم است که همه دنیا یعنی استکبار جهانی، شوروی آن زمان و کشورهای اروپایی آمدند عراق را تامین سلاح کردند.

سردار کارگر تصریح کرد: وقتی ما توانستیم که به دنیا نشان دهیم، حق با جمهوری اسلامی است؛ یعنی اینکه مردم بزرگوار ما دنیا را به تعظیم وا داشتند. این مساله مهمی است.

دفاع مقدس متعلق به همه است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به دیدار مسئولان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در دی‌ماه سال‌جاری مطالبی را در مورد دفاع مقدس فرمودند که من قرائت می‌کنم، به همین همایش هم برمی‌گردد که ایشان فرمودند که «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند و این هم برای یک سال، 2  سال و 10 سال نیست؛ بلکه متعلق به یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم و باید پیروزی این جنگ را تا 100، 200 سال آینده حس کنیم. و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ. این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود و بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب است. خداوند انشالله شما را موفق بدارد. انشالله کارتان را به جای مطلوبش برسانید. کارتان کار مهمی است. حفظ آثار جنگ و تدوین دقایق و ریزه کاری های دوران دفاع مقدس یکی از بهترین و با ارزش ترین کارهاست که الحمدالله شماها به آن مشغول هستید و ادامه می دهید و انشالله به نتایج خوبی هم خواهد رسید. خسته از کار نشوید. کار را تمام شده فرض نکنید. آثار و برکات دفاع مقدس باید در ذهن های مجموعه جامعه ما و جامعه اسلامی، سال های متمادی باقی بماند و این هم بسته به کار شماست».

سردار کارگر خاطر نشان کرد: این سخنان مقام عظمای ولایت به موضوع همایش امروز ما بر می گردد. ما واقعا موضوع دفاع مقدس را یک موضوع ملی می ببینیم و بر این باوریم که دفاع مقدس متعلق به همه آن 36 میلیون نفری است که در زمان جنگ جمعیت کشور را تشکیل می دادند و امروز این میراث متعلق به 80 میلیون نفر ایرانی است. باید توجه داشت که دفاع مقدس متلعق به همه شهدا، رزمندگان، جانبازان و همه مردم ایران از هر قشر و صنفی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: همه اقشار جامعه در دفاع مقدس شراکت داشتند و دارند. کسانی که در جبهه جنگید و یا در پشت جبهه پشتیبانی می کردند و یا حتی کسانی که به اندازه یک تخم مرغ به پیروزی رزمندگان کمک کردند در این حماسه بزرگ شریک هستند چرا که با پیروزی ها خوشحال و با عدم فتح ها ناراحت می شدند. این یعنی تولی و تبری.

ملی‌گرای واقعی رزمندگان بودند

در ادامه سردار کارگر با اشاره به اینکه دفاع مقدس از مرزهای جغرافیایی ایران عبور کرده است، بیان داشت: ما موضوع دفاع مقدس را نباید به صورت انحصاری مورد بررسی قرار دهیم؛ دفاع مقدس حتی به کسانی که ملی گرای واقعی هستند نیز تعلق دارد چرا که دفاع مقدس از ملیت و کشور حمایت کرد. در این بخش باید به این نکته توجه داشت که کسانی که دم از ملیت می زنند اما در کنار استکبار جهانی، امریکا و اروپا قرار گرفته اند نمی توانند ملی گرا باشند؛ این ها در واقع خائن هستند. ملی گرای واقعی همین رزمندگان بودند. ملی گرای واقعی کسانی بودند که در پشت جبهه کمک کردند. کسانی هستند که نگذاشتند یک وجب از خاک در اختیار دشمن قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور زمین گیر شدن دشمن قبل از رسیدن به مرزهای کشور را مایه افتخار و ماحصل دفاع مقدس معرفی کرد و اذعان داشت: داعش بلایی نبود که صرفا برای منطقه ما تعریف شده باشد بلکه این پدیده یک بلای جهانی است که ما توانستیم آن را قبل از این که به مرزهایمان برسد زمین گیر کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون داعش در آمریکا و اروپا اقدام به انجام عملیات می کند، گفت: اینکه دشمن نمی تواند نزدیک مرزهای ما شود و عملیاتی را انجام دهد ثمره دفاع مقدس است. این موضوع باید در الگوهای دفاعی دنیا مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر امثال حججی ها و دیگر مدافعان حرم نمی رفتند و دفاع نمی کردند ما باید امروز در مرزهایمان یا در داخل استانهایمان با داعش می جنگیدیم.

دفاع قدس و موضوعات دفاعی کشور قابل مذاکره نیست

وی ادامه داد: شما دیدید وقتی یک گروهی از آن ها وارد کشور شد و عملیاتی را در مجلس و حرم امام انجام دادند چه اتفاقی برای مردم افتاد. بنابراین موضوع دفاع مقدس و موضوع دفاعی کشور قابل مذاکره نیست. باید توجه داشت که موضوع هسته ای و موضوع موشکی بهانه است و موضوع اصلی این است که جمهوری اسلامی چرا وابسته به جایی نیست.

سردار کارگر با طرح این سوال که ثمرات دفاع مقدس چی بوده؟ اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس سیم خاردار هم وارد می کردیم اما امروز در مسائل موشکی خودکفا شده ایم. در مسائل نظامی خود کفا هستیم. در مسائل علمی و پزشکی قطب منطقه به حساب می آییم.

در دفاع مقدس «ما می توانیم» را عملیاتی کردیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس «ما می توانیم» را عملیاتی کردیم و ما توانستیم. دفاع مقدس این را به ما یاد داد. دفاع مقدس این را به ما باورند که ما می توانیم اقدامات بزرگی را انجام دهیم. ما امروز از قدرت های اول منطقه و دنیا هستیم و این ها ثمره دفاع مقدس است. برخی وقتی حرف از دفاع می زنند فقط نگاهشان به نیروهای نظامی بر می گردد این در شرایطی است که دفاع فقط وظیفه نیروهای نظامی نیست و همه آحاد جامعه در این موضوع نقش دارند. دفاع مربوط به همه اقشار است و مسئولین دولتی و مجلسی در این زمینه دارای نقش هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر قبل از آغاز جنگ تحمیلی کشور آمادگی لازم در بخش های مختلف برای دفاع از کشور را داشت دشمن به خود جسارت حمله را نمی داد، بیان کرد: اگر ما آماده بودیم به هیچ وجه به ما نمی توانستند حمله کنند. هر وقت ما ضعیف بودیم به ما حمله کردند. بازدارندگی ما این است که دستمان پر باشد و اگر دست پر نداشته باشیم نمی توانیم موفق باشیم.

تقویت مسائل نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی امری اجتناب ناپذیر

سردار کارگر با اشاره به اظهارات وزیر سابق امور خارجه آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: این مقام آمریکایی اذعان کرد که عربستان و رژیم صهیونیستی به ما فشار می آوردند تا به ایران حمله کنیم و این کشور را مورد بمباران قرار دهیم.

وی تاکید کرد: وزیر سابق امور خارجه آمریکا اذعان دارد که مگر ما می توانستیم حریف ایران شویم. اگر ما این کار را می کردیم مگر توان هسته ای را می توانستیم نابود کنیم. این اظهارات نشان می دهد که قوی بودن ما در مسائل نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید تعریف شود.

وی گفت: قبل از انقلاب 60 هزار مستشار امریکایی در ایران بودند که حتی برای شاه ایران تعیین تکلیف می کردند. این را به راحتی می توان از خاطرات ثبت شده از آن دوران مشاهده کرد به طوری که مادر فرح یا مادر شاه در بخشی از خاطرات خود آورده است که «یک موقعی شاه اومد ناراحت بود. گفتم چی شده. گفت معلوم نیست من در این کشور چی کاره هستم. هواپیما و ارتش را به ویتنام فرستادن حتی من اطلاع ندارم». یعنی شاه یک کشور اطلاع ندارد که برای ارتشش دارند تصمیم می گیرند.

سردار کارگر ادامه داد: امروز ما روی پای خودمان ایستاده ایم و همه دنیا اذعان می کنند که ما امروز خودمان برای خودمان تصمیم می گیریم.

اقتصاد مقاومتی قدرت دفاعی کشور را افزایش می دهد

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشور خاطر نشان کرد: درست است که امروز در کشور مشکلاتی وجود دارد و اشتباهاتی صورت می گیرد اما مسئولین خودمان پای کارهستند. این یعنی اینکه ایرانی برای ایرانی تصمیم می گیرد. باید توجه داشته باشیم که این موضوع موضوعی مهم بوده و در زمره قدرت های دفاعی به حساب می آید. قدرت دفاعی فقط مسائل نظامی نیست و در ابعاد اقتصادی نیز باید آن را دید. اگر امروز مقام معظم رهبری به این میزان به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند به این دلیل است که این موضوع قدرت دفاعی ما را بالا می برد.

سردار کارگر بالا بودن توان دفاعی و هزینه ساز بودن حمله برای دشمن را موضوعی پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جنگ معرفی کرد و گفت: ما باید هزینه را برای دشمنان خود بالا ببریم و دشمن باید به این فهم برسد که اگر به جمهوری اسلامی تعرض کند هزینه سنگینی را می بایست بپردازد.

نقش تاثیرگذار دین و مکتب در دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: در دفاع مقدس ما کارآمدی دین و مکتب و حضور رهبران دینی برای رسیدن به موفقیت ثابت شد. یکی از مباحث ما این است که انقلاب اسلامی کارایی اش در کجاست؟ پاسخ به این سوال را باید در دفاع مقدس یافت. در دفاع مقدس ولایت فقیه نقشی بی بدیل داشت و تدین بازیگر اصلی میدان بود. در دفاع مقدس ما دیدیم که کربلا و امام حسین (ع) چه نقشی در اعتقادات مردم دارد. ما کارآمدی دینی را در دفاع مقدس نشان دادیم.

بهم ریختن معادلات شرق و غرب در دفاع مقدس

سردار کارگر گفت: یکی از مسائل مهمی که در دفاع مقدس رخ داد بهم ریختن معادلات شرق و غرب بود. نگاه به برجام فارق از نتایج حاصل از آن نکاتی را با خود به همراه دارد که نمی توان به راحتی از کنار آنها عبور کرد. همزمان با برجام بخشی از کنگره و رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور آمریکا فشار می آوردند که این کشور به ایران حمله کند؛ اما رئیس جمهور آمریکا چنین پاسخ داد که در طی جنگ هشت ساله دست این ملت خالی بود و توانستند در جنگ گسترده پیروز شوند، امروز که دستشان پر است. این یعنی اینکه من و بالاتر از من زورش به ایران نمی رسد. این را باید به جد گفت که این نتایج و ثمرات دفاع مقدس است و توانست کشور را بیمه کند.

وی گفت: موضوع داعش که اتفاق افتاد مگه عراق با ما هم مرز نبود. مگر به ما تعارضی شد مگر چند تا سنگ اندازی؛ ولی همین داعش در اروپا، ترکیه و آمریکا چی کار کرد؟ پس این نشان می‌دهد ما از نظر نظامی، اطلاعاتی، سیاسی و فرهنگی قوی هستیم؛ ممکن است از نظر تبلیغاتی ضعیف باشیم که دیروز هم مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

سردار کارگر بیان داشت: ما باید امروز به خودمان و به شهدا ببالیم. مردم ایران امروز باید بدانند که دفاع مقدس یک گوهر و یک گنجیه است که ما همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند 200 سال بعد باید بهره ببریم و سرمان بالا باشد.

مقایسه امروز با قبل از انقلاب مقایسه غلطی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما در معاهدات گذشته سر شکسته بودیم. هر تهاجمی می‌شد سرشکسته بودیم؛ اما خوشبختانه امروز سرمان بالاست و به ایرانیت و اسلامیت خودمان افتخار می‌کنیم. کسانی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، عظمت این نظام را بیشتر متوجه می‌شوند.

 سردار کارگر گفت: بعضی‌ها ادعا می‌کنند اگر قبل از انقلاب ما عقب مانده بودیم، دنیا هم عقب مانده بود نه دنیا عقب مانده نبود. دنیا همان موقع که انقلاب شد، 90 درصد تهرانی‌ها از امکانات رفاهی برخوردار نبودند؛ اما اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها وضعیت خوبی داشتند. مقایسه امروز با قبل از انقلاب مقایسه غلطی است. چون دنیا پیشرفت کرده ما پیشرفت کردیم. قبل از انقلاب دنیا پیشرفت کرده بود پس چرا ما پیشرفت نکرده بودیم.

وی ادامه داد: امروز ما خودمان برای کشورمان تصمیم می‌گیریم. باید قدرش را بدانیم. ما باید قدر بچه‌هایی که امروز به سوریه و عراق می‌روند را بدانیم که از ما دفاع می‌کنند.

دشمن قبل از اینکه به مرز ما برسد زمین‌گیر می‌شود

سردار کارگر تصریح کرد: دشمن قبل از اینکه به مرز ایران برسد زمین‌گیر می‌شود که این از ثمره دفاع مقدس است. نباید دفاع مقدس را فقط در مسائل نظامی و فقط در جبهه‌ها مورد بررسی قرار دهیم؛ باید تمام ابعاد دفاع مقدس برای ما روشن شود و ما می‌بایست دفاع مقدس را در تمام رشته‌ها ببینیم.

وی پیشرفت‌‌هایی که در حوزه پزشکی، سینما، ادبیات، نقاشی، کاریکاتور و کتاب صورت گرفته است را ثمره دفاع مقدس دانست و افزود: پیشنهادم این است که در همایش‌های بعدی از تخصص‌های مختلف استفاده شود. در موضوع عکس چه اتفاقی در دفاع مقدس رخ داده است، برای عکاس‌ها چه اتفاقی افتاد. یک پزشک بیاید و بگوید تحولاتی که آن موقع داشتیم و ادامه دارد بیان کند.

در همایش‌های آینده از همه تخصص‌ها استفاده شود

سردار کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس را فقط در موضوع جنگ نبینیم، گفت: جنگ هم پیشینه و هم پسینه دارد؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم که از همه تخصص‌ها استفاده شود نه فقط از نظامیان. چه بسا نظامیان نقش بسیار مهمی داشتند و خواهند داشت؛ اما قسمت های دیگر هم وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه به اینکه باید به جوان‌ها اعتماد شود، تصریح کرد: آینده درخشانی در کشور خواهیم داشت؛ چرا که جوان‌های امروز از جوان‌های انقلاب و دفاع مقدس بهترند. جوان‌هایی با استعداد که دلشان برای کشور می‌سوزد. جوان هایی که با سوادتر هستند. سال گذشته 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند که  70 درصد از آنها جوان‌های 15 تا 30 ساله بودند. این جوان‌ها نه زمان انقلاب بودند و نه دفاع مقدس را دیدند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها