نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

چشم جامعه به عمل و رفتار طلاب و روحانیون است

آیت‌الله «مصطفی علما» گفت: ما هادی جامعه هستیم و چشم آن‌ها به عمل و رفتار ما است، لذا باید بسیار رعایت کنیم و مراقب باشیم.
کد خبر: ۲۷۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ - 19February 2018

چشم جامعه به عمل و رفتار طلاب و روحانیون استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، امروز (دوشنبه) در کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه جهت حضور مبلغین در مناطق حاشیه نشین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را کار فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز دشمن با همین حربه قصد ضربه زدن به نظام ما را دارد.

وی افزود: امروز امور اجتماعی و نوع زندگی ما از مسیر فرهنگی می‌گذرد، به‌خاطر همین امر دشمن حتی به نوع غذا‌های سنتی ما کار دارد و با وارد کردن فست فود‌ها قصد دارد در فرهنگ ما رخنه کند.

امام جمعه کرمانشاه ابراز داشت: با کمی تأمل در نوع معماری و مهندسی ساختمان‌ها، می‌توان فهمید که فرهنگ غیربومی و غربی در این زمینه نیز وارد شده است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که ما در همه امورات سرمایه‌دار و دارای محتوا هستیم و از نظر فرهنگ، دانش، تفکر، برنامه‌ریزی، غذا و خوراک و ... نیز به دیگران نیاز نداریم.

آیت‌الله علما گفت: در این بهبوبه باید سعی کنیم درون‌گرا باشیم و به خود متکی باشیم و فکر و اندیشه خود را در هر زمینه به‌کار بگیریم.

وی از جوانان و دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های عظیم کشور نام برد و اذعان داشت: برپایی نماز جماعت در مدارس، می‌تواند در سبک زندگی دانش آموزان مؤثر واقع شود و جا دارد آموزش و پرورش بر این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: شأن رهبر معظم انقلاب هدایت و خط‌دهی و شأن ما نیز پیاده کردن خط دهی‌ها و راهنمایی‌های این رهبر فرزانه است.

وی طلاب و روحانیون را اسباب و ابزار دست رهبری معرفی کرد و گفت: دانش آموزان حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید در راستای آموزش سبک زندگی اسلامی به این قشر اهتمام داشته باشیم و از آن‌ها مراقبت کنیم.

آیت‌الله علما هدایت را جزو ذات الهی دانست و افزود: ما نیز هادی این جامعه هستیم و چشم آن‌ها به عمل و رفتار ما است، لذا باید بسیار رعایت کنیم و مراقب باشیم.

وی در پایان ابراز داشت: کار آموزش و پرورش یک کار ریشه‌ای است و نیاز است به رسالت عظیم تربیت و پرورش دانش آموزان توجه داشته باشد و ما نیز به وظیفه خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار