سردار رجبی:

با انشاءالله و ماشاءالله کردن مشکلات حل‌شدنی نیست/ اولویت اول سپاه در کردستان برقراری امنیت پایدار است

فرمانده سپاه کردستان گفت: فلسفه وجودی سپاه، جدای از برقراری امنیت پایدار، که اولویت اول سپاه در کردستان است، خدمت به مردم است که این موضوع در کردستان به جد دنبال می‌شود.
کد خبر: ۲۷۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ - 19February 2018

با انشاءالله و ماشاءالله کردن  مشکلات حل‌شدنی نیست/ اولویت اول سپاه در کردستان برقراری امنیت پایدار استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید سپاه سنندج، که در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجودی سپاه خدمت به مردم در داخل کشور و جاهای دیگر است که ما به این امر افتخار می‌کنیم و با نهایت توان و در حد مقدورات در خدمت مردم هستیم.

وی افزود: اصولا وظیفه پاسداری در خدمتگزاری به مردم است که ما در حوزه‌های تامین امنیت پایدار، اقدامات فرهنگی و مسائل اجتماعی و محرومیت‌زدایی و در کمک به دولت تلاش می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان گفت: اولین توصیه‌ام به فرمانده جدید سپاه سنندج، این بود که خدمت به مردم در اولویت باشد ضمن اینکه باید برای توسعه استان نهایت تلاش داشته باشیم.

به گفته سردار رجبی، در راستای توسعه استان جدای از اقدامات انحصاری سپاه در زمینه خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی، عزم ما برای اجرای کارهای مشارکتی با همکاری سایر ادارات و ارگان‌های دولتی در حوزه‌های مختلف جزم است کما اینکه تاکنون کارهای خوبی انجام شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: یکی دیگر از توصیه‌هایم به فرمانده جدید سپاه سنندج، این است که با مردم رفتار خوبی داشته باشند چرا که این توصیه اسلام است که باید رفتارها و برخوردها با مردم خوب باشد.

وی اذعان کرد: همه اقدامات در بستر اجتماعی و در بین مردم انجام می‌شود و همگان این را قبول داریم که مردم کردستان بسیار قدردان زحمات خادمین خود هستند لذا خدمت‌رسانی به چنین مردمی باید در اولویت مسوولان باشد.

اجرای طرح کرامت 2 رضایتمندی خاصی در بین مردم ایجاد کرده است

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان در ادامه گفت: طرح کرامت 2 یکی از برنامه‌های سپاه برای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد است که یک رضایتمندی خاصی را در بین مردم ایجاد کرده است.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: از اینکه اعتیاد به مواد مخدر دامنگیر جامعه ما شده است، ناراحتیم چرا باید چنین آفتی در جامعه وجود داشته باشد که تلفاتی را از ما می‌گیرد و خانواده‌ها را از هم می‌پاشد.

وی یادآوری کرد: سپاه به درخواست مسوولان ذیربط وارد مبارزه با این آسیب اجتماعی شده است و مردم نیز همکاری خوبی دارند چرا که می‌دانند هدف و نیت ما پاک کردن جامعه از مشکل اعتیاد و جلوگیری از هرز رفتن جوانان است.

با انشاءالله و ماشاءالله کردن مشکلات و آسیب‌ها حل‌شدنی نیست

به گفته سردار رجبی، اگر این آسیب جدی گرفته می‌شد اکنون این اتفاقات نمی‌افتاد و ما با چنین معضلی مواجه نبودیم و این کوتاهی تنها با خدمات بهتر و بیشتر و جهادگونه جبران می‌شود هر چند مسوولان بدانند که با انشاءالله و ماشاءالله کردن و تقدیر مشکلات و آسیب‌ها حل‌شدنی نیست بلکه این موضوع نیاز به حرکت‌های جهادی دارد.

وی همچنین اذعان کرد: در حقیقت و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مردم از ما در تمامی اقدامات و حضور در صحنه‌ها از مسؤولان جلوتر هستند لذا ما مسوولان باید تلاش کنیم به مردم برسیم و در راستای رفع محرومیت استان اقدام نماییم.

فرمانده سپاه کردستان با طرح این سوال، اینکه خوب خدمت نمی‌کنیم، تقصیر دشمن است؟، گفت: گرچه صحبت‌های من نافی اقدامات ارائه شده نیست بلکه این خدمات کافی نیست چون اگر به اندازه کافی به مردم خدمت می‌کردیم این مشکلات وجود نداشت.

وی تصریح کرد: اگر به صحبت‌های دیروز رهبر معظم انقلاب گوش کرده باشید متوجه می‌شوید که ایشان عدالت اجتماعی را زیر سوال بردند و خیلی از مواردی را فرمودند که زبان حال جامعه است و قبل از اینکه به مردم باشد، خطاب به مسوولان است لذا نیاز است ما به عنوان مسوولان یک بازبینی در عملکرد خود داشته باشیم.

اولین اولویت سپاه کردستان تامین امنیت پایدار است

سردار رجبی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: کردستان در بحث محرومیت‌زدایی استان اول کشور است و به این افتخار می‌کنیم که به مردم خدمت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: کردستان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف برخوردار است لذا می‌توان در تمامی حوزه‌ها در کشور اول شد و این مستلزم تلاش همه جانبه و جهادی مدیران و مسوولان استانی است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان اذعان داشت: اولین اولویت سپاه کردستان تامین امنیت پایدار است که محقق شده است و باید تداوم داشته باشد.

وی با یادآوری برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد استان کردستان در دو سال گذشته، گفت: کنگره 5400 شهید استان هم که سال آینده برگزار خواهد شد یکی از برنامه‌های مهم و اثرگذار فرهنگی است که باید با استفاده از تجربه پیشمرگان مسلمان کرد، در بحث محتوا و اثرگذاری در کشور متفاوت باشد و در تراز انقلاب و استان فرهنگی کردستان برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها