فرمانده ناجا:

لباس ناجا لباس جانبازی و ایثارگری است/ اقتدار برگرفته از رضایت‌مندی مردم است

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه لباس ناجا لباس سربازی جانبازی و ایثارگری است خاطر نشان کرد: اقتدار یک مفهوم چند بعدی است که برگرفته از قانون و رضایت مردم است لذا برای حفظ امنیت جامعه باید لباس کارآمدی به تن کرد و در سخت ترین شرایط امنیت مردم را برقرار نمود.
کد خبر: ۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ - 14September 2014

لباس ناجا لباس جانبازی و ایثارگری است/ اقتدار برگرفته از رضایت‌مندی مردم است

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مراسم سی و چهارمین دوره دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی با اشاره به نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 8 سال نبرد توسط مردم، سپاه، بسیج و ناجا در عرصه رزم به پشتیبانی از جنگ به لحاظ دفاع از ارزش های انقلاب اتفاق افتاد که هزاران شهید جان خود را در این راه از دست دادند تا نهال انقلاب اسلامی پایدار بماند.

وی ادامه داد: عزت امروز را مرهون شهدای دفاع مقدس و رهبری های الهی و ارتباط دو سویه امام راحل و امت می دانیم.

فرمانده ناجا با مخاطب قرار دادن دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی تصریح کرد: شما که امروز این لباس مقدس را به تن کرده اید و عزیزانی که پس از دوره آموزشی به میدان خدمت رهسپار می شوند باید بدانند که نیروی انتظامی درمسیر دفاع از انقلاب، مردم، امنیت و ارزش هایی که شهدای ما جان خود را در این راه از دست دادند و در راه مبارزه با مفسدان و تبهکاران حرکت می کند.

وی افزود: داشتن یک هدف هر چقدر هم که مقدس باشد کافی نیست بلکه باید راهبرد صحیح و نقشه راه واقع گرانه و عزم و حرکت جهادی را هم همراه داشت تا بتوان به هدف مقدس خود نائل شد.

احمدی مقدم با بیان این مطلب که شناخت محیط هم حائز اهمیت است گفت: تعدیل شناخت محیط بصیرت است و به گفته مقام معظم رهبری بصیرت قطب نماست که می تواند در مسیرهای آلوده و غبارآلود راهگشا واقع شود.

وی ادامه داد: برای اینکه در فتنه ها دچار تردید و دودلی نشویم بصیرت ایمان شجاعت و دلیری را نیز که از بنیانهای اساسی نیروی انتظامی هستند را همراه داشته باشیم.

فرمانده ناجا با بیان این مطلب که امروز دشمنان ما با تزویر، دروغ، توان فنی و علمی و ثروت های اقتصادی و تسلط بر محیط های جهانی سعی بر دربند گرفتن ملتها می کنند، گفت: در گذشته استعمار با زور و قدرت طلبی صورت می گرفت اما امروز با نیرنگ  دشمنان گروهک های تروریستی تربیت کرده و استقلال کشورها را لگد مال می کنند و به اسم آزادی و مردم سالاری از دیکتاتور ترین نظام ها حمایت کرده و کشورهای مردم سالاری مانند ایران را مورد هجمه قرار می دهند.

وی افزود: دشمنان ما سالها تلاش کردند به طرق مختلف و ضد انقلابی نظام ما را از پای درآورند و وقتی نتوانستند با جنگ تحمیلی و مسلح کردن دشمن ما سعی بر براندازی نظام ما داشتند اما نتوانستند.

احمدی مقدم با بیان این مطلب که دشمن با تحریم های اقتصادی، سیاسی، علمی نیز تلاش کرد تا کشور ما را از اهداف خود باز دارد گفت: نه تنها به این اهداف خود نرسیدند بلکه امروز در کشور ایران نظامی درخشان متکی به قوانین اسلامی و عقلایی نیز شده است که حیاتی اخروی دارد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که در قرآن خدمت به مردم بهترین عمل صالح است و دشمنان ما تمام تلاش خود را بر تخریب چهره رحمانی اسلام و تبدیل آن به چهره ای بی منطق خشونت طلب و برادر کش گذاشته اند.

فرمانده ناجا با بیان این مطلب که باید دشمن شناسی دقیق باشیم خاطر نشان کرد: اقتدار لازمه هر حکومتی است و این اقتدار متکی به صرف مادی زور بازو و تاکتیک های پلیسی نیست بلکه امروز عنصر اصلی اقتصاد در قدرت تفکر و اندیشه است.

وی ادامه داد: چه مروجان فساد و چه دزدان و جاسوسان اطلاعاتی هیچکدام از زور و بازو استفاده نمی کنند و با قدرت علمی و اتکا به اندیشه به اهداف خود می رسند. اقتدار یک مفهوم چند بعدی است که برگرفته از قانون و رضایت مردم است برای حفظ امنیت جامعه که باید پوشش کارآمدی به جامعه عرضه شود و در سخت ترین شرایط امنیت مردم را برقرار کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به تلاش دشمن در ناامن ساختن کشور ایران تاکید کرد: با توجه به اینکه در برخی از کشورها همه قدرت های جهان که خودشان آتش اصلی را روشن کرده اند و بسیج شدند تا نا امنی را در کشور ما ترویج کنند اما ایران مانند یک لنگرگاه امن به نقطه آرامش و اتکای دیگر ملتها تبدیل شده است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: عنصر کارامدی یک عنصر بسیار مهم است و تدبیر آن یعنی باید در میدان عمل به مطالبات مردم پاسخ داد و در عرصه های متعدد جامعه حضوری پررنگ داشت.

احمدی مقدم با اشاره به قدرت فرهنگی در جامعه خاطر نشان کرد: تمرکز در قدرت فرهنگی و اثر گذاری در رفتار مردم باعث شد 10 هزار کشته از آمار سالانه تلفات کاهش یابد اما ظرفیت ناجا بیش از این است.

فرمانده ناجا با بیان این مطلب که بقای هر نظامی در گرو دو عنصر کارآمدی و مبارزه با فساد است گفت: ناجا در دو جبهه با فساد مبارزه می کند. مفسدان و متجاوزان و کسانیکه حقوق مردم را پایمال می نمایند، بدون هیچ تفاوتی در بین افراد، برخوردی قاطع دارد و از سوی دیگر مبارزه با فساد درونی در راستای اهداف خود قرار داده است.

وی افزود: در میدان هایی که نیروی انتظامی حضور دارد لغزش های زیادی به وجود می آید که باید با این لغزش های درونی برخوردی قاطع شود. اگر در یکی از سازمان های ناجا نقطه چرکینی بود آن را با افتخار جراحی کنیم و به مردم نیز اعلام شود تا باعث اعتماد مردم شده و ضعف های درونی سازمان برطرف شود. مردم هوشیار کشورمان ما را رصد می کنند چرا که رفتار پلیس یک ویترین مهم در بین مردم می باشد و رضایت و اعتماد مردم محصول این دو عنصر است.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان با بیان این مطلب که در این مسیر باید جهادی حرکت کنیم گفت: اصل حرکت جهادی است که باید برای خدا و مخلصانه باشد چرا که رمز موفقیت ناجا در همین دو عنصر است و شما نباید لباس ناجا را به عنوان یک لباس شغلی و امرار معاش نگاه کنید بلکه به عنون یک لباس سربازی جانبازی و ایثارگری ان را ببینیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار