سردار شرفی مطرح کرد؛

لزوم جلب اعتماد مردم به وسیله حسن رفتار ماموران پلیس/ پلیس پناهگاه امن مردم در شرایط سخت

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه شرط محافظت و صيانت پليس از مردم رفتار مناسب و عملکرد حرفه‌ای و عمل صالح است بر لزوم حسن رفتار نیروی انتظامی برای جلب اعتماد مردم و تبدیل پلیس به پناهگاهی برای آنها در شرایط سخت تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ - 19February 2018

لزوم جلب اعتماد مردم به وسیله حسن رفتار ماموران پلیس/ پلیس پناهگاه امن مردم در شرایط سختبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رییس پلیس پیشگیری ناجا در مراسم دانش آموختگی سربازان «آموزشگاه علمی تخصصی شهيد چمران ناجا» با اشاره به شاخص‌های پيشگيری اجتماعی، اظهار داشت: اگر فردی قادر باشد شرايطی مهيا سازد که به وسيله آن بتواند عوامل خطرساز را شناسايی کرده و برای پيشگيری از آنها راهکارهای مناسبی را برگزیند تا تهديدات اين عوامل را به فرصتی برای رشد و بالندگی تبديل کند، آنگاه می‌توان گفت اين فرد مهارت لازم برای حفظ و پاسداری از ارزش‌های دينی، معنوی، ملی و حياتی جامعه به دست آورده و می‌تواند با مشارکت جمعی در برابر تهديدات خارجی ایستادگی کند.

وی خطاب به سربازان حاضر در مراسم دانش آموختگی گفت: مرکز آموزش اين فرصت را برای شما فراهم آورد تا شجاعت، ايثار و سلحشوری، از خودگذشتگی و فداکاری، صبر و تحمل، مدارا، بصيرت و ولايت مداری، دين‌داری و دشمن‌شناسی را تمرين و اين خصايص مهم را در خود تقويت کنيد تا در ادامه راه خدمت با بهره‌مندی از آنها خادم مردم ولايت‌مدار و انقلابی و حافظ اقتدار و امنيت ايران اسلامی باشيد.

ریيس پليس پيشگيری ناجا تصريح کرد: مرکز آموزش در اين بازه زمانی دو ماهه به شما فرصت داد تا به جمعيتی مقتدر تبديل شويد، شما از امروز عهده‌دار يک مسئوليت اجتماعی در لباس مقدس نيروی انتظامی و در نظام جمهوری اسلامی ايران هستید که مهمترين شاخصه اين مسئوليت خطير خدمت صادقانه به مردم فهيم و شريف است که ولی نعمتان نظام اسلامی هستند.

سردار شرفی علت این آموزش‌ها را آمادگی برای تبديل شدن پليس به دژ مستحکم برای مردم دانست و افزود: بايد طوری رفتار کنيم مردم به ما اعتماد کنند تا در شرايط سخت و خطرناک به پليس پناه آورده و در سنگر امن نيروی انتظامی در امان باشند.

این مقام ارشد انتظامی، شرط محافظت و صيانت پليس از مردم را رفتار مناسب، عملکرد حرفه‌ای و عمل صالح دانست و گفت: خداوند در قرآن مجيد وعده داده که اگر ما عمل صالح داشته باشيم، مهر ما را در دل مردم قرار خواهد داد و در اين شرايط است که مردم به پليس اعتماد خواهند داشت.

وی، مخاطبان پليس را سه گروه برشمرد و خاطرنشان کرد: گروه نخست دشمنان قسم خورده اين نظام و مردم انقلابی هستند که تکليف همه با آنها مشخص است بنابراین بایستی دست آنان را از آرمان‌های نظام اسلامی و تماميت ارضی کشور کوتاه کنيم.

سردار شرفی، گروه دوم را مالکان اصلی نظام اسلامی نامید و گفت: پليس و همه خادمان اين کشور وظيفه دارند با تمام توان صادقانه به مردم خدمت کنند، امروز رسالت سنگين خدمتگزاری به مردم بر عهده شما است تا با عمل به توصيه‌های حکيمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با اقتدار يار مهربان مردم بوده و به صورت شبانه‌روزی به آنان خدمت کنید تا نظم و امنيت جامعه اسلامی را با دستان پرتوان خود و با تکيه بر دانشی که در مدت دوره آموزشی خود کسب کرده‌ايد، حفظ کنید.

ریيس پليس پيشگيری ناجا در مورد گروه سوم، گفت: در اين گروه با افرادی مواجه هستید که از همين مردم شریف هستند اما به دلايل مختلف از راه راست خارج و دچار آسيب و مشکل شده‌اند؛ هر چند بخشی از مشکلات آنان به عملکرد خودشان بستگی دارد ولی جامعه و متوليان اجتماعی نيز در کجروی آنان نقش دارند و با کم کاری آنان اين گروه از مردم با سرعت بیشتری به سمت بزهکاری روی می‌آورند بنابراین پلیس به عنوان یار مقتدر و مهربان مردم با صبر و تحملی که در دوره‌های آموزشی خود کسب کرده با این گروه برخوردی منطقی در پیش بگیرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: جمع‌آوری و معرفی اين چنين افرادی به مراجع قانونی نسبت به بازپروری و بازگرداندن آنان به راه راست کمک خواهد کرد و شما در اين ميان وظيفه خطيری داريد.

سردار شرفی در پایان با قدردانی از خدمات و زحمات شبانه روزی مسئولان مرکز آموزشی شهید چمران برای دانش‌آموختگان این مرکز آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار