پیوند 2 نسل در گلستان شهدای اصفهان پایان 35 سال چشم انتظاری

برای باری دیگر اصفهان مفتخر به آمدن شهدایی شد که 35 سال قبل برای دفاع از حریم امن ولایت و خاک کشور داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند تا سوگندی که طبق وظیفه یاد کرده بودند را عملاً به اثبات برسانند.
کد خبر: ۲۷۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ - 20February 2018

پیوند 2 نسل در گلستان شهدای اصفهان؛ پایان 35 سال چشم انتظاریبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، برای باری دیگر اصفهان مفتخر به آمدن شهدایی شد که 35 سال قبل برای دفاع از حریم امن ولایت و خاک کشور داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند تا سوگندی که طبق وظیفه یاد کرده بودند را عملاً به اثبات برسانند.

شهدایی از نسل اول انقلاب، همان‌هایی که پیروی از حق قدم در راهی گذاشتند که برگشتش گمنامی بود و اکنون پس از 35 سال هوس بازگشت به خاک شهرشان، آن‌ها را به سمت گنبدهای فیروزه‌ای رنگ اصفهان کشیده بود.

شهدایی که با نام و نشان رفتند، اما بی‌نام و نشان برگشتند تا خط بطلانی بکشند بر تمام شهرت‌های عالم و محبوب دل‌ها شوند.

در میانشان شهدایی هم بودند که فاصله چندانی با نسل امروز نداشتند؛ مردانی که برای داشتن امنیت و آرامش مهاجرت کردند به ایران اما دلشان تاب نیاورد جلوی تعرض به حریم اهل بیت سکوت کنند و بار دیگر با هجرت به سوریه، فرجامی به زیبایی شهادت را برای خود خریدند.

6 پیکر از شهدای گمنام بر دوش مردم اصفهان قرار گرفت تا به سمت گلستان شهدا تشییع شود، شهدایی که شهر اصفهان برای آمدنشان در شب شهادت مادرشان حضرت زهرا (س) سیاه پوش شده بود.

شهیدان شهید حمزه نعمتی و پرویز بانی‌زاده از شهدای تازه تفحص بودند، آمدند تا دل خانواده‌هایشان پس از سال‌ها آرام گیرد و چراغ منزل را روشن کنند.

مهاجران را یادمان نرود، شهیدان محمدعلی سلطانی و شعبان محمدی از گردان غیور فاطمیون که با شهادت خود ثابت کردند اندیشه کفر و باطل داعش قادر به نفوذ در دل‌های هوشیار و آگاه و بیدار نیست.

در طول مسیر مردم به صورت خودجوش شیرینی و شربت و تصاویر رهبر و شهیدان را پخش می‌کردند و یک صدا فریاد می‌زدند یا حسین (ع)، یا زهرا (س) و در صدر همه شعارها مرگ بر آمریکا.

جمعیت سرانجام به مقصد رسید، مقابل ورودی گلستان شهدا؛ بهشت کوچک زمین!

6 شهید گمنام برای خاکسپاری در مکان‌های در نظر گرفته شده در سطح شهر اصفهان به سمت آمبولانس‌ها روانه شدند و 4 شهید باقی مانده برای تدفین به محل‌های مورد نظر در قطعه مدافعان حرم و شهدای جاویدالاثر هدایت شدند.

در طول روزهای آتی پیکر مطهر 6 شهید گمنامی که در مراسم تشییع حضور داشتند در دانشگاه فرهنگیان اصفهان، دانشکده شهید مهاجر اصفهان و پالایشگاه صنعت نفت اصفهان به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار