پیکر مطهر ۱۲ شهید والامقام در خراسان جنوبی آرمید

مراسم تشییع پیکرهای پاک و مطهر ۱۲ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهر‌های مختلف استان خراسان جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ - 20February 2018

پیکر مطهر 12 شهید در خراسان جنوبی آرمیدبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، از ساعات آغازین صبح امروز مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، خیابان «سجادشهر» بیرجند شاهد خیل مردم عاشق و انقلابی و شهید پرور بود که برای تشییع پیکر مطهر ۶ شهید به این خیابان آمده بودند.

پیکرهای این شهیدان والامقام در مسیر میدان امامت تا حوزه علمیه امیرالمومنین تشییع و بعد از اقامه نماز توسط آیت‌الله «علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، راهی منزل ابدی شدند.

همچنین پیکرهای مطهر ۶ شهید والامقام دیگر نیز در شهر‌های «فردوس»، «قاین» و «درمیان» تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

حوزه علمیه امیرالمؤمنین، منطقه پدافند هوایی، بوستان شهدای گمنام شهرک حاجی‌آباد و بوستان شهدای گمنام شهرک دستگرد در بیرجند، بوستان شهدای گمنام روستای «بورنگ»، بوستان ولایت روستای «چاهک» موسویه و «باغستان» فردوس از مکان‌های تعیین شده برای تدفین شهدای گمنام در استان است.

این ۱۲ شهید گمنام در سال‌های ۶۱ تا ۶۷ در عملیات‌های «خیبر»، «والفجر ۸»، «بدر»، «محرم»، «کربلای ۴» و «رمضان» به شهادت رسیدند که سه نفر از این شهدا ۲۲ ساله، ۲ نفر ۱۹ ساله و بقیه ۱۸،۲۰، ۲۶،۲۵،۲۴، ۲۷ و ۲۸ ساله هستند.

خاطرنشان می‌شود، هم‌اکنون ۱۲۱ شهید گمنام در ۴۵ نقطه خراسان جنوبی تدفین شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار