برگزاری نمایشگاه کاریکاتور ضدایرانی ممنوع!

یک روزنامه اسرائیلی با اشاره به مخالفت اتحادیه اروپا با درخواست اسرائیل مبنی بر برگزاری نمایشگاه کاریکاتور‌های ضدایرانی از تنش روابط دو طرف پرده برداشت.
کد خبر: ۲۸۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ - 20February 2018

برگزاری نمایشگاه ضد ایرانی ممنوع!به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه یدیعوت آحارانوت اسرائیل از بروز بحران جدید بین اتحادیه اروپا و اسرائیل خبر داده و آن را ناشی از مخالفت این اتحادیه با درخواست اسرائیل برای برگزاری نمایشگاه کاریکاتور‌های ضد ایرانی در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل دانست.

درخواست رسمی برای برگزاری نمایشگاه کاریکاتور

این در حالی است که اتحادیه کاریکاتوریست‌های اسرائیل و سازمان آمریکایی- صهیونیستی و نیز رئیس حزب مخالف «یش عتید» به اضافه یائیر لپید وزیر اقتصاد سابق اسرائیل به طور رسمی راهی اتحادیه اروپا شدند تا درخواست خود مبنی بر برپایی نمایشگاه کاریکاتور در مقر این اتحادیه را ارائه دهند.

چالش طلبی علیه اتحادیه اروپا

چند روز پیش اتحادیه کاریکاتوریست‌های اسرائیل «پیام مبهمی» را از اتحادیه اروپا دریافت کرد با این مضموون که درخواست برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با اشکالات زیادی همراه است، اما دست اندرکاران این نمایشگاه صهیونیستی- امریکایی به این پاسخ راضی نشدند و تصمیم گرفتند عکس‌ها و کاریکاتور‌ها را از فردا چهارشنبه در یک ساختمان نزدیک به مقر اتحادیه اروپا به نمایش بگذارند.

اتحادیه اروپا کاریکاتور است!

لپید در واکنش به این موضع اتحادیه اروپا آن را تسلیم شدن در برابر فشار‌های ایران دانست و گفت، این اقدام اتحادیه اروپا آن را نیز به یک کاریکاتور تبدیل می‌کند.

وی همچنین گفت که نمایشگاه آثار کاریکاتوری در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

از  سوی دیگر یدیعوت آحارانوت مدعی شد، این نمایشگاه به بررسی سرکوب آزادی‌های فردی وجمعی در ایران اختصاص دارد.

این روزنامه  به نقل از یکی از دست اندرکاران  نمایشگاه مزبور  نوشت: هدف ما از حضور در بروکسل اعلام حمایت از مردم ایران است که با سرکوب آزادی‌ها روبه است و جنگ با استفاده از تصاویر کاریکاتوری بسیار بهتر از جنگ نظامی است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار