العبادی:

اجازه نمی‌دهیم نیرو‌های ناتو از خاک عراق علیه ایران استفاده کنند

نخست‌وزیر عراق گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم نیرو‌های ناتو یا سایر نیرو‌ها از خاک عراق علیه ایران استفاده کنند.
کد خبر: ۲۸۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ - 20February 2018

اجازه نمی‌دهیم نیرو‌های ناتو از خاک عراق علیه ایران استفاده کنندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت که  هرگز اجازه نمی‌دهیم که نیروهای ناتو یا سایر نیروها از خاک عراق علیه ایران استفاده کنند.

وی افزود: عراق با حضور نیروهای نظامی در عراق حتی هنگامی که تروریسم وجود داشت، موافقت نکرد و هیچ پایگاه نظامی در عراق وجود ندارد.

العبادی گفت: درگیری‌های در منطقه وجود دارد و هر کشوری به دنبال تحقق منافع خود است.

اظهارات نخست‌وزیر عراق در حالی مطرح شده است که وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجشنبه هفته گذشته با درخواست واشنگتن برای افزایش ماموریت آموزشی ناتو در عراق به منظور تحقق ثبات در این کشور بعد از سه سال مبارزه با داعش، موافقت کردند.

پایگاه‌های خبری به نقل از جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کردند: ما برای انجام ماموریتی عالی به عراق خواهیم رفت. ماموریت ناتو به آموزش نظامیان عراقی برای حفاظت از مردم این کشور در برابر پیدایش نوعی دیگر از گروه‌های تروریستی منحصر خواهد بود. این گام در راستای تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از تکرار روند خروج خود از عراق در سال 2011 میلادی و بعد از آن پیدایش داعش، برداشته می‌شود.

بر اساس این گزارش، نظامیان ناتو، ماموریت آموزش سربازان عراقی را برای زدودن مین‌ها، بمب‌ها و خمپاره‌های برجامانده از گروه تروریستی داعش که هنوز عمل نکرده‌اند، است و این ماموریت پس از برگزاری نشست سران کشورهای عضو ناتو در ماه جولای 2018 که قرار است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در آن حضور یابد، آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها