به مناسبت دهه کرامت؛

42 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس آزاد شدند

در آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس که به مناسبت دهه کرامت با حضور معاون قضایی دادگستری فارس و خادمان حرم مطهر امام رضا ( علیه السلام ) برگزار شد، ۴۲ نفر از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۲۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 14September 2014

42 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس آزاد شدند

به گزارش دفاع پرس، در آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس که به مناسبت دهه کرامت با حضور حجت الاسلام و المسلمین مزارعی معاون قضایی دادگستری فارس و خادمان حرم مطهر امام رضا ( علیه السلام ) در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی شیراز برگزار شد 42 نفر از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

احمدی مدیرکل زندان های فارس ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) گفت: زندان مکانی است که برای نگهداری و اصلاح و تربیت افرادی که قوانین را رعایت نکرده اند در نظر گرفته شده است.
 
وی با تأکید براینکه تلاش ما زندانبانان، تغییر نگرش زندانیان است، اظهار داشت: زندانی فردی است که از بطن جامعه، برای مدتی جدا و در یک جامعه کوچکتر به نام زندان منتقل شده است و مجددا به جامعه باز می گردد، زندانی دارای حقوق شهروندی است و برحسب وظیفه ای که به ما محول شده است می کوشیم تا وی اصلاح و نگرش او تغییر کند.
 
مدیرکل زندان های فارس همچنین تأکید کرد: یکی از رسالت های مهم سازمان زندان ها، تأکید بر تحکیم روابط خانواده و ارتباطاتی است که زندانی در جامعه داشته، ما نیز می کوشیم این روابط خدشه دار نگردد.
 
وی ضمن تأکید برحمایت از زندانیان و خانواده آنها یادآور شد: در این راستا ساز و کارهای مختلفی در نظر گرفته شده و ستاد مردمی دیه و انجمن حمایت از زندانیان نیز طی سال های گذشته کمک های خوبی در این زمینه داشته اند.
 
سید رضا اسکندری مدیرعامل ستاد مردمی دیه و رسیدگی به امور زندانیان جرایم غیرعمد نیز گفت: به مناسبت دهه کرامت تعداد 42 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همت ستاد دیه و خیرین نیک اندیش از زندان آزاد شدند.
 
وی افزود: میزان کل بدهی این تعداد از زندانیان 52 میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ، 36 میلیارد ریال توسط شوراهای حل اختلاف ستاد دیه و زندان ها، شاکیان از حق خود گذشت کرده اند.
 
اسکندری ادامه داد: مبلغ پرداختی ستاد دیه به این زندانیان 15 میلیارد است که 5 میلیارد ریال به صورت وام و 10 میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض پرداخت شده است. 80 درصد از جرایم این افراد مربوط به تصادفات و بقیه محکومیت های مالی به غیر از کلاهبرداری می باشند که با همت 20 نفر از خیرین ، 42نفر از زندانیان در دهه کرامت و به مناسبت میلاد امام رضا(ع) از زندان آزاد شدند که 2 نفر از این زندانیان زن هستند.
 
وی همچنین گفت: تعداد زندانیان آزاد شده در سال گذشته ، 653 نفر بوده و در شش ماهه اول امسال نیز 151 نفر از زندان های استان آزاد شده اند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار