امیر گلفام:

دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی بود/ آل‌سعود با کمال وقاحت حمایت خود از صدام علیه ایران را اعلام می‌کند

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی بود، گفت: امروز آل‌سعود با کمال وقاحت و جهالت اذعان می‌کند که در جنگ تحمیلی 50 میلیارد دلار به منظور سرنگونی ایران هزینه کرده‌ است.
کد خبر: ۲۸۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲ - 22February 2018

//امیر «ابراهیم گلفام» جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس جزیی از تاریخ مهم ایران است، اظهار داشت: دفاع مقدس، ایران را از یک نظام دوقطبی و وابستگی به غرب خارج و پیام استقلال‌خواهی را به جهان مخابره کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما متفاوت‌ترین انقلاب در تاریخ معاصر است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، وقتی که ملتی خواهان تغییرات در نظام کشورشان می‌شد، ماحصل مجاهدت‌هایشان منجر به ظهور انقلابی می‌شد که وابسته به غرب بود یا به شرق. اما با رهبری و رهنمودهای امام خمینی، مردم ما به انقلابی دست پیدا کردند که ریشه در داخل کشور داشت و به‌هیچ عنوان مورد حمایت هیچ کشوری قرار نگرفت. در واقع هیچ انقلابی در آن زمان به این شکل رخ نداده بود که از شرق جدا شود به غرب بپیوندد و یا بلعکس.

امیر گلفام ظهور جمهوری اسلامی را مهم‌ترین رخداد در قرن بیستم دانست و گفت: نظام سلطه و یا نظام دوقطبی جهان باور نمی‌کرد که روزی ایران مستقل شود، به همین دلیل آن‌ها در اوایل انقلاب سعی می‌کردند تا از راه‌های دوستی با ما ارتباط برقرار کنند، اما وقتی دریافتند که رهبر حکیم انقلاب اسلامی ما قصد دارد نظامی را در کشور ریشه‌دار کند که مبتنی بر آموزه‌های دینی است و تحت‌هیچ شرایطی به بیگانگان اجازه مداخله و نفوذ نمی‌دهد، به دشمنی با انقلاب ما بر خواستند و عملا تصمیم گرفتند تا با جمهوری اسلامی مبارزه کنند.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: استعمارگران غرب و شرق نمی‌خواستند نظامی وجود داشته باشد که وابسته به یکی از دوقطب‌های غربی و شرقی نباشد. زمانی‌که متوجه شدند انقلاب اسلامی اهل سازش با اجانب نیست، اهداف نظام غرب و شرق باهم پیوند خورد و نبردی نابرابر را بر ما تحمیل کردند، جنگی که به ظاهر، ما با رژیم بعث عراق رو به‌رو بودیم اما حقیقتا در عمق کار تمام نظام غرب و شرق حامیان درجه یک صدام بودند.

وی با اشاره به اسناد و مدارک دوران هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: اگر تاریخ دفاع مقدس را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دریافت که سی و‌ هفت کشور و در راس آن‌ها آمریکا و اتحادیه اروپا به پشتیبانی از رژیم بعثی پرداختند.

امیر گلفام با اشاره به اینکه عربستان یکی از مهم‌ترین کشورهای عربی بود که در زمان جنگ تحمیلی با ثروت‌های کلان، ارتش بعثی را برای رویارویی با ایران مجهز می‌کرد، گفت: امروز آل‌سعود با کمال وقاحت و جهالت این موضوع را اذعان می‌کند که در جنگ تحمیلی 50 میلیارد دلار کمک رژیم بعثی کردیم که ایرن سرنگون شود.

وی با بیان اینکه پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی در مقابل دشمنان بعثی تمام اهداف شرق و غرب را باطل کرد، تصریح کرد: در راه مبارزه با جمهوری اسلامی حامیان صدام خسارت‌های مالی فراوانی را متحمل شدند و کشور عراق هم تلفات بسیار سنگینی داد که در نتیجه تمام اقدامات دشمنان ما بی‌اثر ماند و از نظر شورای امنیت سازمان ملل، صدام و رژیم بعث به‌عنوان متجاوز شناخته شدند.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح دوران هشت سال جنگ تحمیلی را تثبیت کننده انقلاب اسلامی کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امام در فرمایشات خود از دوران دفاع مقدس به عنوان دانشگاه یاد کرده‌اند که این کلام امام را می‌توان از چند منظر تفسیر کرد، ابتدا اینکه دوران دفاع مقدس شاه کلید تداوم انقلاب بود و باعث رشد و اعتلای جوانان آن دهه شد. درواقع به هیچ‌عنوان جنگ برای ما خوشایند نیست و نخواهد بود، اما حضرت امام این تهدید دشمنان را تبدیل به فرصت و جنگ تحمیلی را برای جوانان آن زمان دانشگاه کردند.

وی خلاقیت و فرماندهی جنگ، ایثار، شجاعت، ازخودگذشتگی و جوانمردی را از آموزه‌های اساسی دفاع مقدس برشمرد و گفت: در آن زمان ما قدرت برتر نبودیم و از نظر مالی و سرمایه انسانی هم نسبت به رژیم بعث به مراتب در جایگاه بالایی قرار نداشتیم. تمام ویژگی‌های نظامی دشمن نشان‌دهنده غلبه آن‌ها بر ما بود، اما رهبری حضرت امام و حضور رزمندگانی که در راه دفاع از کشور از هیچ چیزی ذره‌ای هراس نداشتند باعث شد تا ما با حداقل امکاناتی که در دست داشتیم در جنگ با قدرت‌های جهان به پیروزی برسیم و امید بدخواهان جمهوری اسلامی از نفوذ و تخریب انقلاب اسلامی ناامید شد و ما توانستیم انقلاب را تثبیت کنیم.

این مقام نظامی گفت: رجوع به دفاع مقدس و یادآوری حماسه‌های آن دوران صرفا به دلیل پیروزی در جنگ نیست؛ لذا می‌خواهیم به نسل امروز بگوییم که در دهه 60 جوانانی بودند که با دستان خالی کار غیرممکن را ممکن و دشمنان ایران را در خارج از مرز کشور زمین‌گیر کردند و درواقع خالق حماسه‌های بزرگ در جنگ تحمیلی شهدا و بازماندگان آن دوران هستند که حقیقتا لباس شهدا را بر تن دارند و به خواست الهی آن‌ها ماندند تا تاریخ‌ گویای وقایع دفاع ایران در جنگ هشت ساله باشند.

امیر گلفام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عامل اساسی در جهت تضعیف قدرت دشمنان ایران دانست و گفت: ما باید نسل جوان را با آموزه ها و دستاوردهای عظیم جنگ آشنا کنیم، جوان ما میداند که در این نبرد چه کشوری مغلوب شد و چه کشوری غالب، در نتیجه باید آثار و برکات دفاع را برای جوانان به خصوص آن دسته از کسانی که مشتاق آگاهی هستند بازگو کنیم.

وی پیروزی در جنگ تحملیی را معجزه قرن بیستم عنوان کرد و گفت: مرسوم است که مقامات ارشد نظامی سایر کشورها برای تبادل اطلاعات تاریخی به کشورهای هم سفر می‌کنند و من شاهد بودم که سال گذشته در راهیان‌نور این مقامات در حین بازدید از مناطق جنگی در حیرت مانده بودند که چطور ممکن است بازنده این نبرد رژیم تا بن دندان مسلح عراق باشد؟!! برای خارجی‌ها که هم‌راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ما نیستند جای سوال است که چه اتفاقی افتاد که ایران در ابتدایی‌ترین زمان انقلاب که بحران‌های زیادی گریبانگیر ما بود، به پیروزی برسد.

امیر گلفام اردوهای راهیان‌نور را پل ارتباطی مردم با شهدای دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اهل قلم‌ها، اندیشمندان و استانید، دانش‌جویان، کارمندان و کارگران و قشرهای مختلف جامعه در عزیمت به این سفر سراسر معرف مشتاقانه عمل کنند که در غیر این‌صورت غفلتی بزرگ کرده‌اند.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اقدامات سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج را در باشکوه برگزار شدن اردوهای راهیان‌نور نسبت به سال‌های گذشته را ستودنی دانست و گفت: مردم شهیدپرور کشورمان در طول زندگی‌شان از شهدا مدد می‌گیرند و در عید نوروز فرخنده‌ترین ایام سال از تمام تعلقات دنیوی دست می‌کشند و به مناطقی سفر می‌کنند که رزمندگان برای دفاع از کشور در آن قدم گذاشته بودند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار