استفاده از کارآگاهان پیشکسوت اولویت پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی ناجا ثبت خاطرات کارآگاهان را یکی از برنامه‌های مهم این پلیس برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم پلیس آگاهی به کارگیری مجدد کارآگاهان پیشکسوت برای زنده نگهداشتن تاریخچه پلیس آگاهی است.
کد خبر: ۲۸۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 21February 2018

انتقال تجارب کارآگاهان پیشکسوت حلقه ارتباطی گذشته، حال و آیندهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد رضا مقیمی» رئیس پلیس آگاهی ناجا در مراسم گردهمایی شبی با کارآگاهان پیشکسوت پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: در گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی بعد از بازنشستگی، شرایط انتقال تجربیات را نداشتند، بر همین اساس یکی از اولویت‌های مهم ما به کارگیری مجدد همکاران برای زنده نگهداشتن تاریخچه پلیس آگاهی است.

وی انتقال تجربیات افسران کارآمد و کارآگاهان با تجربه و پیشکسوت به نیروهای جوان را یکی از برنامه‌های پلیس آگاهی برشمرد و افزود: به منظور ارتباط میان گذشته، حال و آینده، در گردهمایی «شبی با کارآگاهان» از کارآگاهان پیشکسوت پلیس آگاهی نیز دعوت شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه کارآگاهان در بیان تجارب خود باید از واقعیت به دور نباشند، تصریح کرد: ثبت خاطرات کارآگاهان یکی از برنامه‌های پلیس آگاهی به شمار می‌آید بنابراین بایستی تمامی این خاطرات از طریق صدا و نوشته برای انتقال و استفاده آنها برای آینده جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان پلیس آگاهی، الگوی رفتاری کارکنان ما هستند، از شرکت کنندگان در این گردهمایی خواست در فضای مجموعه پلیس آگاهی خود را شریک بدانند و با مشارکت، تمام آنچه را که تجربه اندوزی کرده‌اند انتقال دهند.

سردار مقیمی با بیان اینکه ذهن کارآگاه، گره‌گشای هر معمایی است، تصریح کرد: شاید جرایم به روز شده و خیلی از اتفاقات جدید با حوادث گذشته تفاوت داشته باشد اما در پی‌جویی، اصل و اصول پیگیری کشف آن اختلاف زیادی وجود ندارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارآگاهی به معنای حل معماست، گفت: کارآگاه باید بتواند نرم افزار ذهنش را به سخت افزار تبدیل کند که ضمن چیدمان آن نتیجه درستی حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست من از فرهیختگان این عرصه کمک به فرزندان خودشان است که بتوانند حلقه ارتباطی بین حال و گذشته را برقرار کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا به هنر نوشتن برای انتقال تجارب و همچنین ثبت آن تاکید و گفت: هنر نوشتن را به نیروهای جوان انتقال دهیم تا آنها بتوانند الگوهای خودشان را بشناسند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان ما افرادی زبده و سرآمد هستند، گفت: آن چیزی که ما را زنده نگه داشته و آنچه که باعث شده بتوانیم موفق باشیم احترام به بزرگترها و زنده نگه داشتن تجربیات آنهاست، سعی کنیم همیشه این حد و حدود را بشناسیم.

 در این گردهمایی کارآگاهان پیشکسوت پلیس آگاهی هر یک به بیان یکی از خاطرات کارآگاهی خود پرداختند و در پایان نیز رئیس پلیس آگاهی ناجا ضمن رونمایی از کتاب «با خاطرات کارآگاهان ایرانی» از همه کارآگاهان شرکت کننده در این گردهمایی تجلیل و لوح سپاس به آنها اهدا کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار