رایزنی ولایتی و وزیر امور خارجه هلند درباره مسائل منطقه

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و وزیر امور خارجه هلند در دیدار با یکدیگر به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه پرداختند.
کد خبر: ۲۸۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 21February 2018

/به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار سیگرید کاخ، وزیر امور خارجه هلند اظهار داشت: ما شاهد این هستیم که روابط بسیار متناسبی میان 2 کشور از جمله در زمینه فرهنگی وجود دارد و امید است روابط دوجانبه هرچه بیشتر و به صورت ساختاری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خاطرات خوبی از مواضع طرف هلندی در زمینه ایران وجود دارد و این برای تهران بسیار مهم است، تصریح کرد: روابط میان 2 کشور در اوضاع کنونی بسیار عمیق و مثبت است و ما امیدواریم این روابط توسعه یابد و وزیر امور خارجه هلند بتواند با استفاده از تجربه طولانی خود در سازمان ملل متحد، بعنوان نماینده این سازمان در موضوعات لبنان از این سمت در حل و فصل موضوعات منطقه استفاده کند.

در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه هلند نیز بر قدمت روابط ایران و هلند تاکید و بر ضرورت توسعه این روابط در سایه قدمت روابط موجود بین 2 کشور تصریح کرد.

سیگرید کاخ با اشاره به دیدار صبح امروز خود با رئیس‌جمهور کشورمان، گفت: ما روابط تاریخی طولانی داریم و همه روابط در سایه گفت‌وگوها باید گسترش یابد.

وزیر امور خارجه هلند افزود: «توسعه روابط در سایه توسعه همکاری‌ها قابل تحقق است و ما به‌دنبال سازمان‌دهی روابط در همه زمینه‌ها با ایران ازجمله در امور فرهنگی و فناوری هستیم و می‌خواهیم این روابط گسترش یابد.

کاخ گفت: این روابط باید متحول شود و ایران بعنوان یکی از کشورهای موثر در موضوعات منطقه و جهان بوده است و این روابط باید به طرف بهبودی برود.

وزیر امور خارجه هلند با ابراز همدردی با بازماندگان حادثه اخیر سقوط هواپیما در ایران، گفت‌وگو درباره موضوعات دوجانبه و منطقه را برای درک بهتر 2 طرف از موضوعات غرب آسیا به‌ویژه سوریه و یمن مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار