امیر قربانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شرایط جوی در دنا نامناسب است/ امکان انتقال اجساد توسط بالگردها فعلا وجود ندارد

فرمانده هوانیروز درباره امکان انتقال اجساد جان‌باختگان سانحه هوایی اخیر گفت: با توجه به شرایط جوی، امکان نزدیک شدن بالگردها به اجساد فعلا وجود ندارد.
کد خبر: ۲۸۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ - 21February 2018

شرایط جوی نامناسب است و امکان انتقال اجساد توسط بالگردها فعلا وجود نداردامیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ضمن ابراز تاسف از حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری کریدور پروازی تهران-یاسوج، در خصوص نحوه خدمت‌رسانی هوانیروز اظهار داشت: هوانیروز به محض وقوع حادثه و بنا به دستور سلسله مراتب فرماندهی جهت کمک به آسیب دیدگان احتمالی به سرعت وارد منطقه شد.

وی با بیان اینکه در روز نخست علی‌رغم جو نامساعد هوا مناطق مشکوک مورد رصد کلی قرار گرفت و از روز دوم به جهت تطابق با شرایط ناپایدار هوا از هواپیماهای توربو کماندر که قادر به پرواز با سرعت کم در ارتفاع بالا هستند جهت شناسایی منطقه مورد استفاده قرار گرفت.

امیر قربانی تصریح کرد: به طور کلی با تقسیم منطقه میان برادران هلال احمر، سپاه و ارتش کار شناسایی و رصد منطقه انجام گرفت و همچنین با بکارگیری و استفاده از تجزیه و تحلیل سیستم های راداری و پدافندی مختصات منطقه به دست آمد و بعد از پیدا شدن محل حادثه تیم‌های تکاوری زبده و کوهنوردان به منطقه مورد نظر هلی‌برن شدند.

وی با بیان اینکه امروز نیز تلاش کردیم تا با سامانه‌های بالگردی در نزدیکی اجساد جهت انتقال فرود داشته باشیم که متاسفانه به دلیل مه غلیظ و نداشتن دید مناسب این عملیات به نتیجه نرسید، اما با حضور تکاوران تیپ نوهد و کوهنوردان منطقه کار جمع آوری اجساد از مناطق دامنه‌ای به طرف بالا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار