سرلشکر صفوی در جمع مرزبانان خوزستانی عنوان کرد؛

تلاش دشمن برای انتقال جاسوس از خاک عراق به داخل ایران

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: دشمنان قصد دارند از اوضاع نابسامان کشورهای همسايه استفاده کرده و جاسوس‌های خود را از خاک عراق به داخل کشور هدايت کنند.
کد خبر: ۲۸۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ - 21February 2018

ضرورت اشرافیت اطلاعاتی مرزبانان در حفظ و حراست از مرزهای کشور/ امروز دشمن به دنبال آن است از خاک عراق جاسوس وارد ایران کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرلشکر «سید یحیی صفوی» مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا  در جمع مرزبانان خوزستان با اشاره به اهميت استراتژيک اين استان به عنوان مهمترين نقطه هدف در اهداف نفوذی دشمنان، اظهار داشت: خوزستان بعد از پايتخت، مهمترين و حياتی‌ترين منطقه کشور است.

وی افزود: خوزستان هدف دشمن ما است، آن‌ها يک بار با جنگ تحميلی آمدند و اکنون با ايجاد ناامنی و اختلافات داخلی قصد ضربه‌زدن به کشور را دارند و در اين راستا ناامن کردن خوزستان از نظر فکری، جريانات سلفی‌گری و تبليغات روانی هدف اصلی دشمن است.

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا خطاب به فرماندهان و مسئولان مرزبانی خوزستان، گفت: امروز تهديدات تغییر پیدا کرده به گونه‌ای که تهديدات امنيتی، اصلی‌ترين تهديدات دشمنان به شمار می‌آید؛ زیرا آنان قصد دارند از اوضاع نابسامان کشورهای همسايه استفاده کرده و جاسوس‌های خود را از خاک عراق به داخل کشور هدايت کنند.

سرلشکر صفوی گفت: مرزبانی خوزستان با داشتن مرز آبی، رودخانه‌ای و خشکی ماموريت آن حساس‌تر و مهمتر است زيرا تنها استانی است که اين سه خصوصيت را دارد.

مشاور نظامی مقام معظم رهبری با تاکيد بر حفظ و حراست از مرزهای کشور افزود: مراقب قلمرو سرزمينی، جغرافيايی و ميله‌های مرزی باشيد، دفاع از مرز را بسيار جدی بگيريد، تا کيلومترها عمق کشور مقابل را رصد کنيد و اشراف اطلاعاتی داشته باشيد.

وی با اشاره به ماموريت اقتصادی مرزبانان، گفت: نبايد اجازه دهيد کالای قاچاق وارد کشور شده و یا خارج شود، با شناخت دقيق حدود مرزهای رودخانه‌ای و دريايی، بستر و زير بستر آب‌های دريايی را شناسايی کنید، نه تنها اجازه تعدی به مرزهای‌مان را به هيچ کس ندهيم بلکه بايد تلاش نماييم از منافع اقتصادی نظير استخراج نفت و گاز حوزه مرزيمان دفاع کنيم.

اين مقام ارشد نظامی کشور با اشاره به مشکلات موجود در مرزبانی و مناطق مرزی، گفت: تلاش کنید با اکتفا به همين امکانات محدود بيشترين بهره‌برداری را کرده و با تربيت نيروهای جوان و انقلابی، توانمندی خود را دوچندان کنیم.

سرلشکر صفوی بر آموزش مستمر در حوزه‌های عقيدتی، نظامی، افزايش روحيه نيروها و ارتقاء توان عملياتی کارکنان تاکید کرد و گفت: بایستی تهديدات فضای مجازی جدی گرفته شود.

مشاور نظامی مقام معظم رهبری بر افزایش تعامل مرزبانی با نهادهای امنيتی و نظامی به منظور تبادل اطلاعات تاکید و بیان کرد: مرزبانی باید در تمام زمينه‌ها اشرافيت اطلاعاتی جامع و کامل داشته باشد.

در پايان اين نشست سردار «نظرپور» ضمن تقدير از حضور سردار صفوی در جمع مرزبانان خوزستان، گفت: ما مرزبانان خوزستان برای حفظ مرزهای ايران اسلامی تلاش خود را به کار گرفته‌ايم، سلام مرزداران را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برسانيد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار