روحانی در دیدار با وزیر خارجه هلند:

قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

رئیس جمهور با اشاره به فضاسازی‌های هدفمند برخی کشورها علیه برنامه موشکی ایران گفت: مردم ما با داشتن تجربه تاریخی سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات صدام، به راستی و درستی معتقدند که قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره نیست.
کد خبر: ۲۸۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ - 21February 2018

قدرت دفاعی ایران قابل مذاکره نیستبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (چهارشنبه 2 اسفندماه) در دیدار خانم «سیکرید کاخ» وزیر امور خارجه هلند با تشکر از ابراز همدردی دولت هلند به مناسبت حادثه غمبار سقوط هواپیما اظهار داشت: هیچ مانعی در روند روابط رو به رشد دو کشور نیست و ما آماده توسعه این روابط در همه بخش‌ها هستیم.

رئیس جمهور به ظرفیت‌های گسترده برای تقویت همکاری‌های ایران و هلند اشاره کرد و گفت: سطح مبادلات تجاری دو کشور هم اکنون حدود یک میلیارد یورو است که این رقم باید ارتقاء یابد.

روحانی تقویت همکاری‌های بانکی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت تشویق و ترغیب بانک‌های هلندی به ایجاد پیوندهای استوارتر با طرف‌های ایرانی خود از سوی دولت هلند، تصریح کرد: ایران از حضور و مشارکت شرکت‌های هلندی در پیشبرد طرح‌های مرتبط با حوزه‌های انرژی، محیط زیست، کشاورزی، حمل و نقل و صرفه جویی در مصرف انرژی و گردشگری حمایت می‌کند.

رئیس جمهور همچنین به نقش برجام در تقویت همکاری‌های مشترک اشاره و با تاکید بر اینکه برجام یک مجموعه‌ای است که نمی‌توان چیزی به آن افزود و یا از آن کم کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که طرف‌های مقابل به تعهداتشان در برجام پایبند باشند، برای حفظ آن، همه تلاش خود را بکار می‌گیرید و بی‌تردید در میان هفت کشور، آغازگر نقض برجام نخواهد بود.

روحانی با بیان نقش اتحادیه اروپا در روند تدوین برجام و ضرورت تداوم این نقش ارزشمند و سازنده برای حفظ و ثبات آن، گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خوبی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است و گزارش آژانس تایید می‌کند که تهران بر خلاف برخی طرف‌ها که به تعهداتشان عمل نکرده‌اند، به همه تعهداتش پایبند بوده و به آنها عمل کرده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به فضاسازی‌های هدفمند برخی کشورها علیه برنامه موشکی ایران، به مرور دوران دفاع مقدس و موشکباران شهرهای ایران از سوی رژیم صدام و سکوت مجامع بین‌المللی از یک سو و خودداری کشورها از فروش موشک برای پاسخ متقابل به تجاوزات دشمن بعثی از سوی دیگر پرداخت و تاکید کرد: مردم ما با داشتن این تجربه تاریخی و امنیت ملی کشورشان، نسبت به طرح هر موضوعی در این ارتباط حساس بوده و به راستی و درستی معتقدند که قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها