نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران برگزار شد

یکصد و شصت و دومین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ - 21February 2018

نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران برگزار شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، یکصد و شصت و دومین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران امروز با حضور محمود پاکدل مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی و مشاوران، ایثارگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

در این نشست پاکدل، دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه یکی از قدرت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران، وجود فرهنگ ایثار و شهادت میان ملت است  اظهار داشت: در بسیاری از زمان‌ها که نمی‌توان از توان دفاعی استفاده کرد، فرهنگ ایثار و شهادت به کمک می‌آید. همانند ۸ سال دفاع مقدس که ملت ایران بدون امکانات و با سخت‌ترین شرایط به‌واسطه فرهنگ ایثار  با حملات دشمن، مقابله کرده و یک وجب از خاک کشور را نیز از دست ندادند.

وی افزود: این رزمندگان ایثارگر با این روحیه انقلابی و جهادی خود در خیلی از مسئولیت‌های کشور فعالیت می‌کنند و الگوی بسیاری از مردم هستند، در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز در عرصه صنایع هسته‌ای، دانشمندان تلاش‌های زیادی را برای ارتقا و توسعه کشور انجام دادند که باعث شده جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاه بالایی قرار گیرد و در این راه شهدایی را نیز تقدیم کردند.

پاکدل با اشاره به ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های موجود بخشی از اجرای مناسبت‌ها به عهده شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران گذاشته ‌شده که امیدواریم عزیزان تلاش خود را در زمینه تجلیل از شهدای هر دستگاه و دیدار با خانواده‌های آن‌ها انجام دهند تا این روز مبارک را ارج نهاده و فرهنگ ایثار و شهادت را میان مردم هر چه بیشتر گسترش دهیم.

همچنین زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست گفت: باید توجه کرد که به چه دلیل نظام سلطه به دنبال ایجاد هجمه علیه جمهوری اسلامی ایران است و یکی از این دلایل تولید علم و تبدیل آن به فناوری توسط دانشمندان ایرانی است زیرا فناوری قدرت و ثروت ایجاد می‌کند.

وی یکی دیگر از دلایل هجمه‌های دشمنان را بهره‌گیری دیگر صنایع کشور از دانش هسته‌ای دانست و توضیح داد: به‌عنوان نمونه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت و بهداشت موفق به ساخت واکسن‌های انسانی و دامی شده است. قبل از برجام ما محدودیت‌هایی در خریدهایمان داشتیم که این نیازها پس از برجام رفع شد و امیدواریم بتوانیم با کمک همه دستگاه‌ها در راستای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

در این نشست محمدرضا صادق لو مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی در امور ایثارگران نیز گزارشی از خدمات ارائه‌شده به کارمندان ایثارگر این سازمان ارائه کرد.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار