امیر حیدری خبر داد؛

بکارگیری تکنولوژی نوین برای یافتن «جعبه سیاه» هواپیمای مسافربری

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با دستگاه فلزیاب ویژه‌ای که به تازگی در اختیار گرفته‌ایم، نسبت به جستجوی هرچه سریع‌تر جعبه سیاه هواپیمای مسافربری ساقط شده در رشته کوه دنا اقدام خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۸۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ - 21February 2018

ابتکارات و نوآوری‌های لشکر 16 زرهی قزوین در جنگ‌های آینده مؤثر استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش که برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت آمادگی رزمی قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین به این استان سفر کرده است، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: قرارگاه عملیاتی لشکر 16 دستاوردهای خوبی در زمینه تجهیزات نظامی و آمادگی رزمی تاکنون داشته است و بحمدالله در این لشکر شاهد ابتکارات و نوآوری‌هایی هستیم که در محیط جنگ‌های آینده مؤثر است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در نهضت خودکفایی گام‌های بلندی برداشته است، ادامه داد: لشکر 16 زرهی قزوین در دوران دفاع مقدس سابقه درخشانی از خود برجای گذاشت و امروز هم این قرارگاه در ساختار جدید به عنوان یک قرارگاه تاکتیکی تعریف شده است.

 امیر حیدری با اشاره به بحث امدادرسانی به هواپیمای ساقط شده در رشته کوه دنا گفت: در این سانحه بلافاصله هوانیروز قهرمان پای کار آمد و با استفاده از فناوری تجسس و جست‌وجو، محل سقوط بالگرد پیدا شد.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته تا غروب، تلاش‌ها برای جست‌وجوی اجساد در محل ادامه داشت اما به دلیل شرایط جوی اجازه کار به نیروها داده نشد و مجبور شدیم نیروهای زبده تیپ 65 کلاه سبز را شب گذشته به منطقه نفوذ داده که به همراه تعدادی از نیروهای هلال‌احمر در ساعت 21:30 توانستند به نوک قله صعود کنند.

فرمانده نیروی زمینی تشریح کرد: این صعود بسیار خطرناک، اما موفقیت‌آمیز بود و نیروها طی شب گذشته در نوک قله کمپ زدند تا از امروز صبح کار شناسایی اجساد آغاز شود.

امیر حیدری توضیح داد: نخستین محموله پیکر پاک این عزیزان، ساعت 11 امروز به دامنه ارتفاعات می‌رسد و تلاش می‌شود عملیات تخلیه اجساد تا غروب امروز به پایان برسد.

وی با بیان اینکه لاشه هواپیما را هم که قطعات آن مورد نیاز است رابا تلاش به پایین منتقل می‌کنیم افزود: بخش اعظم کار یافتن و انتقال جعبه سیاه این هواپیما است، که با دستگاه فلزیاب ویژه‌ای که تازگی در اختیار گرفتیم نسبت به جستجوی هرچه سریع‌تر جعبه سیاه اقدام خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی با تاکید بر اینکه طی گفت‌وگو با وزیر راه در خصوص این سانحه و یافتن جعبه سیاه همکاری‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: تلاش‌ها برای انتقال اجساد، یافتن جعبه سیاه و انتقال بخش‌هایی از لاشه هواپیما توسط کماندوهای نیروی زمینی ارتش در حال انجام است.

وی افزود: مضاف براینکه از یگان‌های واکنش سریع یک یگان وارد منطقه شدند تا اگر نیاز باشد، از طریق این یگان، نیرو وارد منطقه کنیم تا به صورت آماده‌باش در منطقه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار