مخبر دزفولی:

کارگروه پیشرفت علم و فن‌آوری تشکیل می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کارگروه پیشرفت علم و فن‌آوری با حضور صاحب‌نظران علمی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸ - 21February 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمدرضا مخبر دزفولی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه نشست هم اندیشی مفهوم واقعی پیشرفت علمی و مولفه‌های تاثیرگذار بر آن که با حضور وزیر علوم و برخی از روسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه بحث اصلی درباره شاخص‌های اصلی پیشرفت علمی کشور بود و دوستان در این خصوص نکات و تجربیاتی را مطرح کردند.

وی گفت: براساس نظرات مطرح شده تنوع شاخص‌ها و مولفه‌های پیشرفت علمی باید مورد توجه باشد. ما باید متمرکز بر روی یک یا چند شاخص نشویم بلکه شاخص‌های گوناگون را در این زمینه مدنظر قرار دهیم. مثلا در زمینه مقالات علمی که توسط محققین انجام می‌شود چگونگی ارزیابی اینگونه مقالات در دانشگاه‌های مختلف و تبدیل آنها به اختراع، امکاناتی که دانشگاه‌ها برای جذب توانمندی‌ها و ماموریت‌های علمی، پرورشی و فن‌آوری دارند نیز جزو مباحث مطرح شده بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان وضعیت علمی ما در سطح کلان رو به پیشرفت و حرکت به جلو است، گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که در حال حاضر در سطح جهان به دلیل حضور دانشمندان توانمند خود در جایگاه خوبی قرار داریم، لذا دانشمندان ما عمدتاً از افراد شاخص و حائز اهمیت محسوب می‌شوند که اینگونه روندها باید تقویت شود. البته آسیب‌ها و آفت‌‌هایی نیز داریم که باید آنها را برطرف کنیم.

مخبر ادامه داد: بر همین اساس قرار شد کارگروهی تخصصی با حضور تعدادی از روسای‌های دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران تشکیل شود و پیشنهادات خود را در این زمینه برای پیشرفت علم و فن‌آوری و مسائل آموزشی ارائه دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار