سال‌هاست که از دفاع مقدس می‌گذرد اما هنوز دانشنامه لرستان تدوین نشده است

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور در جمع نمایندگان نیروهای مسلح در استان گفت: با این که لرستان 6300 شهید تقدیم انقلاب کرده است ولی هنوز دانشنامه دفاع مقدس آن تدوین نشده است و این امر با همت همگانی میسر می‌شود.
کد خبر: ۲۸۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ - 22February 2018

سالهاست که از دفاع مقدس می گذرد اما هنوز دانشنامه لرستان تدوین نشده است.به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «سرهنگ حجت‌الله ناصرپور» ظهر امروز (2 اسفندماه) در جمع نمایندگان یگان های نیروهای مسلح در استان اظهار داشت: هدف اصلی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس جلوگیری از آسیب رسیدن، فراموشی و انحراف در میراث گرانبهای شهدای انقلاب و دفاع مقدس می باشد.

ناصرپور با اشاره به مدخل های مورد نظر برای تدوین در دانشنامه دفاع مقدس لرستان افزود: سه گروه هدف حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مردم، دولت و نیروهای مسلح می باشند که برنامه ما  برروی این گروه ها متمرکز شده است.

مدیرکل حفظ آثار لرستان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در مورد رزمندگان لرستانی که فرموده است «رزم فرزندان لر بیش از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است»، گفت: چرا  بایستی بعد از سالها که از دفاع مقدس می گذرد، دانشنامه استانی آن تدوین نشده باشد.

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور گفت: حضور تاثیرگذار در بیش از 60 عملیات، تقدیم 3600 شهید و ریخته شدن 150 هزار بمب و موشک بر سر مردم بی گناه لرستان و آسیب دیدن 25 هزار خانواده خود سند گویایی می باشد که باید همگی دست در دست نهیم تا نقش لرستان را در هشت سال دفاع مقدس در قالب دانشنامه تدوین کنیم تا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان  بعنوان هویت ما در اختیار نسل جوان قرار بگیرد.

ناصرپور با اشاره به ایستادگی رزمندگان در مقابل دشمن گفت: معنویت گرایی، شهادت طلبی، تسلیم ناپذیری، خودباوری و ارزش گرایی، انسجام و همبستگی باعث شد در دوران دفاع مقدس رزمندگان بی باک در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار لرستان افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس محلی است برای تجلی و نمایش دفاع همه جانبه هشت ساله و مبین انگیزه، اندیشه و رفتار رزمندگان در جامعه می شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس اظهار کرد: هدف از ایجاد مرکز فرهنگی حفظ گفتمان «فرهنگ دفاعی» است که هویت نظام سیاسی و همچنین امنیت ملی ما با این تفکر ماندگاری دارد.

در پایان نمایندگان یگان های نیروهای مسلح در استان به بحث و تبادل نظر و همچنین میزان مشارکت در چگونگی تدوین دانشنامه دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها