درج ۱۹۰۱ عنوان از بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری در کتاب منشور حوزه و روحانیت‌

مدیر مجموعه فرهنگی حدیث روح و قلم گفت: در کتاب منشور حوزه و روحانیت به هزار و ۹۰۱ عنوان از بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری پرداخته‌ شده است.
کد خبر: ۲۸۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ - 21February 2018

قم| درج ۱۹۰۱ عنوان از بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری در کتاب منشور حوزه و روحانیت‌به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی خراسانی عصر امروز در نشست خبری رونمایی از اثر منشور حوزه و روحانیت که در کتابخانه آستان مقدس حرم کریمه اهل‌ بیت (س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه علمیه اظهار داشت: جایگاه حوزه در تمدن اسلامی نقش بی‌بدیلی است.

وی حوزه و روحانیت را دو بخش اصلی کتاب دانست و افزود: نظام موضوعات منشور حوزه و روحانیت در ختواره‌ای 15 جلدی است که می‌توان از آن تولید محتوا کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی حدیث روح و قلم، حوزه را یک تشکیلات و روحانیت را سازمان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حوزه علمیه یک تشکیلات و روحانیت یک سازمان بوده از این‌ رو در دو بخش متفاوت در کتاب به این دو پرداخته‌ شده است.

وی با بیان اینکه در اثر منشور حوزه و روحانیت هیچ‌گونه تعلیلی صورت نگرفته است عنوان کرد: داخل شدن تحلیل در این کتاب قطعاً سبب حجم کار می‌شود که اگر می‌خواستیم این کار را انجام دهیم حجم کتاب به بیش از 20 هزار صفحه می‌رسید.

خراسانی با اشاره به اینکه کارهای تحلیلی و موضوعی باید بعد از یک موسوعه مرجع، صورت گیرد، تصریح کرد: کتاب آثار منشور حوزه و روحانیت مجموعه بیانات از آغاز رهبری، رهبر معظم انقلاب تا پایان سال 95 است.

وی ابراز کرد: در کتاب منشور حوزه و روحانیت به هزار و 901 عنوان از بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری پرداخته‌شده است.

افزودن 200 صندلی جدید به کتابخانه آستان حضرت معصومه (س)

مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت (س) نیز از افزایش ظرفیت صندلی‌های این کتابخانه خبر داد.

‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی ‌ارائه خدمات این کتابخانه را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان به این کتابخانه سبب افزایش تالارها و ظرفیت خدمات‌دهی این مکان شده است، به همین دلیل ظرفیت این کتابخانه را افزایش داده‌ایم.

وی افزود: کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت (س) دومین کتابخانه قم و نخستین کتابخانه از جهت خدمات‌دهی در استان قم است که همین امر سبب وجود مراجع کنندگان بسیاری به این کتابخانه شده است.

مدیر کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت (س) از افزایش 200 صندلی در این کتابخانه یاد و تأکید کرد: به دلیل استقبال زیاد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه، ظرفیت این کتابخانه را از 800 صندلی به 1000 صندلی افزایش داده‌ایم.

وی عنوان کرد: آثار فاخر منشور حوزه و روحانیت، می‌تواند پنجره‌ای برای پایان‌نامه‌های حوزویان و دانشگاهیان باشد و امیدواریم در سال‌های آینده کتاب‌های زیادی بر اساس این اثر فاخر نوشته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها