پدر شهید احمدی‌روشن:

نسل جوان به شهید مصطفی احمدی‌روشن افتخار می‌کند

رحیم احمدی‌روشن گفت: شهید مصطفی احمدی‌روشن چکیده شهدای ایران اسلامی به ویژه شهدای ترور (هسته‌ای) است و نسل جوان به این شهید والا مقام افتخار می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸ - 21February 2018

نسل جوان به شهید مصطفی احمدی روشن افتخار می کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، رحیم احمدی‌روشن چهارشنبه شب در کنگره ملی مصطفای شهید که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: امروز شهید مصطفی احمدی روشن به الگویی برای جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: پس از شهادت مصطفی احمدی روشن جوانان بسیاری خواستار تغییر رشته خود به فیزیک هسته ای شدند تا راه این شهید والا مقام را ادامه دهند.

رحیم احمدی روشن تصریح کرد: شهید احمدی روشن برای مردم ایران اسلامی یک سرباز وفادار به ولایت بود.

وی گفت: قدرت دانش هسته ‌ای دانشمندان و اقتدار و عزت نظام، دشمنان ما را مجبور کرد بر خلاف خواسته شان با ما وارد مذاکره شوند.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن اظهار داشت: شهید مصطفی احمدی روشن، شهید حججی و امثال این شهدای بزرگوار با علم به اینکه ممکن است به شهادت برسند راه خودشان را انتخاب کردند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز دیگر از ابر قدرتی آمریکا خبری نیست و به نوعی از مسلمانان شکست خورده است.

علیرضا زاکانی اظهار داشت: آمریکا با زیاده خواهی خود در فکر تسلط بر کشورهای اسلامی است.

وی بیان کرد: با تلاش دانشمندان جوانی همچون شهید مصطفی احمدی روشن ایران اسلامی به یک کشور هسته ای تبدیل شده است.

وی افزود: رسیدن ایران اسلامی به دانش هسته ای حاصل تلاش های شهیدان این حوزه است.

وی با بیان اینکه شهدا الگوهای بزرگی هستند که باید از آنها درس بگیریم، گفت: در تمام بخش های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی با بهره گیری از فکر و اندیشه جوانان به پیشرفت و توسعه می رسیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با پیام جهانی خود تمام معادلات منطقه را تغییر داد.

زاکانی اظهار داشت: 39 سال پیش در ایران اسلامی انقلابی به پیروزی رسید که به سوی وعده الهی برای حکومت مستضعفان و محرومان حرکت خود را آغاز کرد.

وی افزود: اگر چه سلطه گران صدها سال به غارت بشریت و داشته های متفاوت جامعه جهانی پرداخته بودند، اما این انقلاب آزادی، عدالت و معنویت را به جامعه جهانی هدیه کرد.

وی با اشاره به اتحاد آمریکا و شوروی بر سر مخالفت با انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شرق و غرب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز بعد از آن انواع دسیسه ها و توطئه ها را علیه ایران پیشه خود کردند.

وی تصریح کرد: ایران در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل 43 کشوری که به عراق کمک می کردند ایستادگی کرد.

شهید مصطفی احمدی روشن در روز 17 شهریور سال 1358 در روستای سنگستان استان همدان متولد شد و در سال 77 وارد دانشگاه صنعتی شریف تهران و در سال 81 از این دانشگاه در رشته مهندسی پلیمر دانش آموخته شد.

احمدی روشن دارای مقالات متعدد علمی در رشته پلیمر بود که سرانجام در روز 21 دی 1390 پس از خروج از منزل در تهران توسط دشمنان ایران اسلامی ترور شد و به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار