پدر شهید احمدی‌روشن:

خط قرمز شهید «احمدی‌روشن» مقام معظم رهبری ‌بود

پدر شهید احمدی‌روشن پیروی از رهبری و ولایت را از ویژگی‌های دیگر پسر شهیدش دانست و گفت: خط قرمز شهید «مصطفی احمدی‌روشن» مقام معظم رهبری ‌بود.
کد خبر: ۲۸۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ - 22February 2018

خط قرمز شهید «احمدی‌روشن» مقام معظم رهبری ‌بودبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، رحیم احمدی‌روشن در کنگره ملی «مصطفی شهید» در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چطور شد که پس از 6 سال این‌گونه بچه‌های انقلابی برای شهید مصطفی احمدی‌روشن، البته نه ‌فقط برای مصطفی، بلکه برای شهدای ایران به ‌ویژه شهدای ترور مراسم بزرگداشت می‌گیرند و جوانان و مردم ما به تمام شهدا عشق می‌ورزند.

پدر شهید احمدی‌روشن گفت: به‌واقع جوانان ما با برگزاری این کنگره می‌خواهند بدانند که مصطفی احمدی روشن که بود. اما یک نکته‌های ریز و حساسی در زندگی آقا مصطفی است که باید برای جوانان تشریح شود.

وی ادامه داد: شهید مصطفی احمدی‌روشن به‌عنوان جوان مؤمن انقلابی ویژگی‌های زیادی داشت، نخستین ویژگی شهید احترام بیش‌ از حد به پدر، مادر و خانواده بود، وی کسی بود که دست پدر و پای مادر رو می‌بوسد.

احمدی‌روشن افزود: وقتی یک فرد این‌گونه به پدر و مادر خود احترام می‌گذارد، الگو شده و به‌عنوان جوان مؤمن انقلابی معرفی می‌شود، کسی می‌شود که پس از 7 سال از شهادتش محبوب جوان و نوجوانان است، طوری که پس از شهادتش تعداد بسیاری از دانشجویان سراسر کشور تقاضای تغییر رشته به فیزیک هسته‌ای می‌دهند.

پدر شهید احمدی‌روشن تصریح کرد: واقعیت این است که دانشجویان و جوانان ایران از رشته‌های مختلف به رشته فیزیک هسته‌ای تغیر رشته می‌دهند و می‌گویند «رهبرا؛ ما مصطفی دیگریم، فرمان بده».

وی در بخش دیگری گفت: همیشه دعا می‌کردم که خدایا مصطفی را نگه بدار و آبرویی به مصطفی بدهید که همه به او غبطه بخورند، ما فکر می‌کردیم با این دعاها، مصطفی در نهایت یک رئیس‌جمهور محبوب برای ملت ایران می‌شود.

پدر شهید احمدی‌روشن افزود: بعد اگر رئیس‌ جمهوری خوب و محبوب باشد و برای مردم کار کند، دست به دامن استکبار جهانی نشود، به مردم دروغ نگوید و کلاه سر مردم نگذارد، دستاوردهای مردم را از دست ندهد و به مردم دروغ نگوید و اگر محبوب قلب مردم بشود، 8 سال بر مردم حکومت می‌کند. بر قلب مردم حکومت می‌کند نه بر جسم مردم اما مصطفی 7 سال است که به شهادت رسیده، جوانان کشور برای وی کنگره ملی مصطفی شهید برگزار کردند.

احمدی‌روشن در ادامه دومین ویژگی شهید احمدی‌روشن را «سرباز مردم بودن» دانست و گفت: شهید برای مردم یک سرباز بود، شخصی بود که با کمک همکارانش صنعت هسته‌ای ما را به جایگاهی رساند که استکبار را مجبور کرد با ما وارد مذاکره شود.

وی افزود: پس‌ از اینکه دانشمندان هسته‌ای ما توانستند غنی‌سازی را در سطح 3.5 و 5 درصد محقق کنند، یکی از دوستان از مصطفی پرسید که چرا وقتی همین غنی‌سازی مورد استفاده ما است، برنامه غنی‌سازی 20 درصد داریم؟ شهید در پاسخ گفت این غنی‌سازی 20 درصد برای ما یک حربه بزرگ در برابر استکبار جهانی است، یعنی اگر آن‌ها احساس کنند که دست ما از این غنی‌سازی خالی است و نمی‌توانیم بدون کمک آن‌ها غنی‌سازی انجام دهیم، هرگز به حرف ما گوش نخواهند داد.

پدر شهید احمدی‌روشن ادامه داد: دشمنان ما را مجبور کردند علی‌رغم میل باطنی خودشان بنشینند و با ما مذاکره کنند، فکر می‌کنید، آن‌ها از ایران می‌ترسیدند؟ آن‌ها برای ما جایگاهی متصور بودند؟ خیر، اقتدار ملی، آرمان‌ها و دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای سبب شد که استکبار جهانی در مقابل ما کوتاه بیاید.

احمدی‌روشن تصریح کرد: قرآن دشمنان ما را معرفی کرده است، ما اگر در واقعیت مسلمان باشیم، و فقط به قسمتی از آیه 120 سوره بقره که می‌فرماید" وَ لَنْ تَرْضی‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصاری‏ حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ"عمل بکنیم هیچ‌گاه هیچ‌وقت زیر بار زور استکبار جهانی نمی‌رویم.

وی اضافه کرد: این قسمت از آیه می‌فرماید ای پیامبر گرامی اسلام، ای ائمه گرامی و ای مسلمانان و غیرمسلمانان، یهود و نصری هرگز از شما راضی نخواهند شد، مگر تا جایی که از آن‌ها تبعیت کنید. این باید برای ما یک ملاک در عمل‌مان باشد.

پدر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه باید ثابت کنیم که عالم هستیم و علم داریم افزود: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، استکبار جهانی می‌خواست طوری وانمود کند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی درِ فرهنگ و علم به روی ملت ایران بسته شد. یعنی آن‌ها اسلام را منهی علم و فرهنگ می‌دانند. رهبری فرمود که ما باید ثابت می‌کردیم که این‌گونه نیست. بچه‌های ما و جوانان مؤمن انقلابی در قالب شهید مصطفی، باقری‌ها، چمران‌ها و در نهایت یک بچه 13 ساله به نام شهید حسین فهمیده باید ثابت می‌کردند که پس از انقلاب در فرهنگ و علم به روی ما بسته نشده است.

احمدی‌روشن در بخش دیگری پیروی از رهبری و ولایت را از ویژگی‌های دیگر شهید مصطفی احمدی‌روشن دانست و گفت: خط قرمز شهید حضرت آقا بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار