نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

امامت انسان را از سرگردانی و تاریکی‌ها نجات می‌دهد

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: انسانی که خدا، پیامبر و امامت را نشناسد در گمراهی، ضلالت و سرگردانی است.
کد خبر: ۲۸۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 22February 2018

امامت انسان را از سرگردانی و تاریکی ها نجات می‌دهدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «آیت‌الله سید احمد میرعمادی» نماینده ولی‌ فقیه در لرستان صبح امروز در جلسه تجلیل از فعالین اربعین حسینی لرستان با بیان اینکه در فرهنگ دینی راجع به زیارت و زائر اهمیت فراوانی قائل شده، اظهار داشت: در منابع دینی زیارت از جایگاه والایی برخوردار بوده و زائر نیز از مقام بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: زیارت، رفتن به‌سوی معبود است، زیارت رفتن به‌سوی امام و مولا و مقتدا است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه زائر سالک کوی معبود و معشوق است، افزود: فلسفه زیارت عرضه اعمال، اندوختن سرمایه، تجدید عهد و میثاق و ملاقات و دیدار است.

آیت‌الله میرعمادی به برخی آداب زیارت در اسلام اشاره و تصریح کرد: اولین شرط زیارت معرفت است، اگر کسی می‌خواهد به دیدن کسی برود بایستی در درجه اول معرفت داشته باشد.

وی یادآور شد: در روایت ثواب بسیاری برای زیارت مترتب شده و این ثواب مشروط به معرفت است، به همین جهت دستور داده شده که در دوران غیبت و امتحان دعای معرفت بسیار خوانده شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان دعای معرفت را دعایی پرمحتوا خواند و گفت: خداوند باید خودش را به ما بشناسد چرا که ما نمی‌توانیم خدا را بشناسیم، خداوند عقل را در درون جان ما قرار داده تا به وسیله عقل خدا را بشناسیم.

آیت‌الله میرعمادی نکاتی را در خصوص دعای معرفت عنوان کرد و افزود: اولین نکته این است که معرفت خدا بایستی از سوی خدا باشد زیرا منشاء معرفت خداوند متعال است.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه بین معرفت خدا، معرفت رسول و معرفت امام پیوند وجود دارد و اگر خدا را می‌خواهیم بشناسیم باید پیامبر را شناخته و اگر پیامبر را می‌خواهیم بشناسیم می‌بایست امام را به‌خوبی بشناسیم.

آیت‌الله میرعمادی معرفت امام را مکمل معرفت پیامبر و خدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر امام را بشناسیم این سلسله معرفت کامل می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گمراهی و ضلالت را از پیامدهای نشناختن خدا، رسول و امام برشمرد و افزود: انسانی که خدا، پیامبر و امامت را نشناسد در گمراهی، ضلالت و سرگردانی است.

وی ادامه داد: امامت انسان را از سرگردانی نجات می‌دهد، امامت نوری است در برابر ظلمت و امام‌شناسی سبب کامل شدن دین انسان می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی شرط دوم زیارت را محبت عنوان و تصریح کرد: دیگر شرط زیارت تبعیت و پیروی کردن از دستورات ائمه اطهار است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه ای شیعیان مایه آبرو و عزت ما باشید، اظهار داشت: کسانی که موکب‌ها را در اربعین تشکیل می‌دهید مایه زینت باشید و نه مایه شرم، مبادا در موکب گناهی اتفاق بیافتد،مبادا در کمک‌های مردمی اسراف شود و مبادا اینکه اخلاص از بین رفته و ریاکاری به‌وجود آید.

وی تأکید کرد: شما که زمینه‌ساز زیارت امام حسین (ع) بوده و اسباب زیارت ایشان را برای زائران فراهم می‌کنید مواظب باشید که با دستگاه امام حسین (ع) بازی نشود.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین امروز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده، عنوان کرد: امروز شاهد حضور اقشار مختلف مردم از تمام کشورها و تمام ملل‌ها هستیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان ضمن تأکید بر منظم برگزار کردن مراسم اربعین حسینی، یادآور شد: ضرورت دارد مراسم اربعین منظم‌تر، دقیق‌تر و خالص‌تر انجام شود و آن زمان بوده که ارزش کار بالاتر خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها