صبح امروز؛

امام جمعه طبس درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم مهاجریان‌ مقدم» امام جمعه طبس و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، صبح امروز بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۲۸۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ - 23February 2018

امام جمعه طبس درگذشتبه گزارش گروه استان‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سیدابراهیم مهاجریان‌ مقدم» امام جمعه طبس ساعاتی پیش بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی پنجم مرداد 1321 هجری شمسی در روستای دشتغران از توابع شهرستان طبس در خانواده‌ای مذهبی که پدر و اجدادش عالم و عالم‌زاده بودند، دیده به جهان گشود.

پدر و پدربزرگ وی روحانی و مورد وثوق مردم و علماء بخصوص مرجع جهان تشیع آیت‌الله میرزا ابوالحسن شیرازی بوده‌اند.

وی در سن 12 سالگی در سال 1333 در حوزه علمیه طبس تحصیلات مقدماتی علوم دینی را شروع و به فراگیری ادبیات عرب پرداخت و در سال 1335 برای ادامه تحصیل به شهرستان فردوس عزیمت کرد و ظرف چهار سال (1339) دروس مقدماتی را به اتمام رسانید.

شور و اشتیاق و علاقه وافر به تحصیل علم باعث شد که در سال 1339 و در سن 18 سالگی به‌منظور بهره‌وری از درس اساتید بنام حوزه علمیه وارد مشهد مقدس شده و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در مدرسه علمیه سلیمانیه از محضر اساتیدی چون آیات عظام آیت‌الله سیداحمد مدرس یزدی، حاج شیخ یعقوب واعظی، شهید بزرگوار هاشمی‌نژاد، استاد هاشمی (ادبیات)، فلسفی، مرتضوی و ادیب نیشابوری استفاده کرده، دوره سطح را به اتمام رسانیده دروس خارج فقه و اصول را در محضر آیت‌الله‌ میلانی و آیت‌الله سیدعبدالله شیرازی (ره) فراگیرد و از آیت‌الله‌ میلانی در رابطه با اخذ وجوهات اجازه‌نامه دریافت دارد.

وی در سال 1340 در سن 19 سالگی در شهرهای مشهد، گرگان، لرستان و کرمان تبلیغ را شروع کرد و همزمان با تبلیغ به فعالیت علیه رژیم ستم‌شاهی پرداخت و در خدمت شهید بزرگوار هاشمی‌نژاد در فعالیت‌های سیاسی، تبلیغی، تکثیر و پخش اعلامیه سهیم و شریک بود به‌گونه‌ای که محلی را که بعداً به‌عنوان مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) در مشهد تأسیس کرد یکی از مراکز تکثیر اعلامیه‌ها علیه رژیم منحوس پهلوی به شمار می‌رفت.

در سال 1348 تدریس را در حوزه علمیه مشهد شروع کرد و در سال 1351 مدرسه علمیه‌ای به نام مقدس حضرت حجت (عج) تأسیس نمود و مدیریت و تدریس آن را عهده‌دار گردیده و 17 شهید طلبه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در زلزله سال 1357 طبس در جلسات سخنرانی برای زلزله‌زدگان مصیبت‌زده طبسی در تسکین قلوب داغدارشان نقش مؤثری ایفا نمود و تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همزمان با قیام عمومی مردم، این مبلّغ آگاه به مسائل سیاسی، با سخنرانی‌های خود در سطح شهرستان نقش فعالی داشت.

در سال 1359 اسلامی از طرف مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی به قائم‌مقامی کمیته انقلاب منصوب شد و در دوران دفاع مقدس در چندین مرحله و حدود 2 سال افتخار حضور در جبهه را داشت.

با توجه به اهمیت و نقش حساس ائمه جمعه و مسائل جاری طبس در سال 1368 از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و به دستور مقام معظم رهبری طی ابلاغی به امامت جمعه شهرستان طبس منصوب شد و 28 سال متوالی در این جایگاه مردم را رهنمود کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار