لاریجانی:

آمریکا به دنبال پایان یافتن تروریسم در منطقه نیست/ «مجاهدت» عامل عزت جامعه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تضعیف ریشه‌های انقلاب خیانت است، گفت: ایجاد پایگاه از سوی آمریکا و ورود روزانه هزاران تریلی سلاح نشان می‌دهد که نمی‌خواهند تروریسم در منطقه پایان یابد.
کد خبر: ۲۸۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 23February 2018

تضعیف ریشه‌های انقلاب خیانت است/ تروریسم در منطقه پایان نیافته استبه گزارش دفاع پرس از مازندران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (جمعه 4 اسفندماه) در مراسم بزرگداشت شادروان حاج حسن عبوری پدر شهیدان عبوری در ساری، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: مرحوم حاج حسن عبوری به‌گونه‌ای زندگی کرد که ثمراتش در جامعه اثرگذار بوده است و اینکه در خانواده‌ای سه شهید تقدیم شود، میل به شعف و شهادت و تربیت دقیق را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دو نوع سبک زندگی در دنیا وجود دارد، گفت: از مناسبات اجتماعی در نگاه غرب این است که باید در دوره کوتاهی که در دنیا زندگی می‌کنیم، بیشترین استفاده را ببریم و در این نگاه اینکه فرزندان خود را به جبهه می‌فرستیم و شهدای مدافع حرم تقدیم می‌کنیم، چندان مفهومی ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه شهدا با جان‌ و دل در این راه قدم گذاشتند، گفت: آن‌ها فرهنگ عاشورا را نمی‌فهمند ولی راه و مسلک اسلامی سبک زندگی را دارای هویت کرده است و مرگ آگاهی جزو اصول مسلم زندگی است و انسان‌ها باید هر روز به این مسئله توجه کنند.

وی با اشاره به اقتباس غلط از غربی‌ها برای خروج قبرستان‌ها از شهرها گفت: باید در دل زندگی به یاد مرگ باشیم و این سبب می‌شود تا نگاه به زندگی، مردم و جامعه عوض شود و عزت‌نفس به بار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه کسی که «مرگ آگاه» است، برابر مشکلات صبور و مقاوم خواهد بود، یادآور شد: فرد مرگ آگاه نسبت به فرزندان و خانواده به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند و مقابل مصیبت‌ها، کمر خم نمی‌کند و برای حل مشکلات صبور است.

لاریجانی تصریح کرد: جامعه مرگ آگاه، دارای عزت و صبر است و منتظران واقعی امام زمان (عج) باید آماده در رکاب باشند و تعلق‌خاطر به مجاهدت داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجاهدت باید در متن زندگی انسان وجود داشته باشد، آن را عامل عزت انسان و جامعه برشمرد و گفت: در ۴۰ سال گذشته مسائل و مشکلات زیادی در جامعه داشتیم اما آنچه باعث ایستادگی و عزت ملی شد، روحیه مجاهدت بود که کارکردش عزتمندی ملی بوده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و با تأکید بر اینکه باید قدر روحیه شهادت‌طلبی را دانست به توطئه‌ها در مسائل بین‌المللی علیه ایران اشاره کرد و گفت: این توطئه‌ها و شرارت‌ها به نتیجه نمی‌رسند زیرا ملت ایران در دوران دفاع مقدس کاری کرد که دشمنان هوس حمله به کشور را نخواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دفاع مقدس یک دستاورد مهم داشت و آنان فهمیدند که با یک ملت مقاوم روبرو هستند، افزود: ملت ایران ایستاده و کمر خم نمی‌کند و حریف سختی است و آنان جرات تعرض به کشور را ندارند.

لاریجانی با عنوان اینکه گاهی مقامات آمریکایی حرف‌های تند علیه ایران می‌زنند اما معتقدند که مصلحتشان این است که با ایران درگیر نشوند، گفت: هشت سال دفاع مقدس از ملت ایران و کشور صیانت کرد و این نتیجه روحیه مجاهدت و آمادگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی گفت: در مدیریت جهادی باید با همه هستی کار کنیم و وظیفه امروز این است که مدیریت جهادی داشته باشیم.

لاریجانی با اشاره به سخنان یکی از مقامات آمریکا که گفته بود مسئولان سعودی و مصر بارها از ما خواستند تا ایران را بمباران کنیم، افزود: آنان دنبال مسئله‌سازی هستند و مطرح می‌کنند که ایران دنبال احیای امپراطوری فارس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به دنبال امپراطوری نیستیم زیرا زمان امپراطوری‌ها گذشته است، ما دنبال یک حقیقت هستیم و در این ۴۰ سال، چه زمانی ایران به کشورهای منطقه تجاوز کرده است؟

لاریجانی با اشاره به کمک برخی کشورهای منطقه به صدام در دوران جنگ گفت: ایران هیچ‌گاه در پی تلافی نبوده است زیرا ایران اسلامی فکری بلندتر در منطقه دارد و آن آزادی فکر اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران نقش مهمی در ضربه زدن به تروریسم در منطقه داشته است، گفت: همان‌هایی که تروریسم را به وجود آورده‌اند به‌صورت پنهانی در حال مهاجرت آنان به جاهای دیگر هستند از این‌ رو تروریسم پایان نیافته است.

لاریجانی با اشاره به ایجاد پایگاه از سوی آمریکایی‌ها و ورود روزانه هزاران تریلی سلاح به منطقه اظهار داشت: این نشان می‌دهد که آنان نمی‌خواهند ماجرای تروریسم در منطقه پایان یابد.

وی با تأکید بر اینکه برخی‌ها نمی‌خواهند وحدت و آرامش در داخل کشور وجود داشته باشد و مسئله‌سازی می‌کنند، افزود: اختلاف‌نظرها همواره وجود دارد اما تضعیف ریشه‌های انقلاب خیانت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر انسجام در داخل کشور گفت: عده‌ای هنرمندانه در پی تخریب، اختلاف اندازی و مسئله‌سازی هستند درحالی‌که باید وفاق داشته باشیم و محور وفاق ولایت‌فقیه است و اگر کسی فکر می‌کند بدون ولایت‌فقیه می‌توان در کشور وفاق ایجاد کرد، اشتباه محض است.

لاریجانی یادآور شد: محور وفاق ملی امروز ولایت‌فقیه است و تأکید امام راحل به ولایت‌فقیه به این دلیل بود که قوام کشور به این مسئله بستگی دارد زیرا وحدت یک محور می‌خواهد و ایران اسلامی از رهبر هوشمند، فرزانه و بصیر برخوردار است و در سال‌های طوفان‌زده با بصیرت کشور را به‌پیش برده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به رأی مردم احترام گذاشت، گفت: ما از یک رهبری هوشمند برخوردار هستیم و وفاق حول این محور معنا می‌یابد و وفاق باید از یک عمق فکری برخوردار باشد و به متن نیاز دارد و متن آن باید مفاهیم و معارف اسلامی باشد.

لاریجانی با عنوان اینکه کسانی که مرجعیت را کنار می‌گذارند دنبال شیطنت هستند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی برخی گروهک‌ها با اساس روحانیت مخالفت می‌کردند زیرا روحانیت نهاد گسترده و مردمی و به معارف اسلامی آشنا است.

وی با اظهار اینکه نهاد روحانیت و مجلس برای کشور و حفظ وفاق در کشور دستاورد داشته است، گفت: زندگی بر اساس مسلک دینی باید متن وفاق باشد.

وی به مسئولان و مدیران توصیه کرد تا طرح رهبری را جدی بگیرند، گفت: مشکلات متنوعی در کشور وجود دارد و بحران آب در کشور جدی و مشکلات اشتغال و بیکاری نیز رنج دهنده است.

لاریجانی با اشاره به بدنه حجیم دولت یادآور شد، گفت: بیشتر پول نفت و مالیات نیز صرف ادارات می‌شود ولی باید بدانیم که مشکلات قابل‌ حل است و بدانیم مجموعه مشکلات، راه‌حل یک‌خطی ندارد و اگر کسی چنین ادعایی کند، دروغ می‌گوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه در کشور ظرفیت‌های بالقوه زیادی وجود دارد که بالفعل نشده است، افزود: اولین مسئله‌ای که برای حل مشکلات باید مدنظر قرار گیرد، مدیریت جهادی است و این تفکر در مازندران به‌طور جد مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مازندران مشکل زباله و پسماند جدی شده است به طرح‌های دراز مدت برای حل این‌گونه مشکلات اشاره کرد و گفت: این مشکلات محیط‌زیست را در مازندران درگیر کرده و از بخش خصوصی که برای تبدیل پسماند به انرژی سرمایه‌گذاری کند، حمایت خواهیم کرد و با این کار ظرف دو تا سه سال مشکل پسماند مازندران حل می‌شود.

لاریجانی درباره طرح اشتغال روستایی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با کمک بانک‌ها در نظر گرفته‌شده تا برای کسانیکه در اطراف روستاها، سرمایه‌گذاری تولیدی می‌کنند، تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ شش درصد ارائه شود و در صورت توفیق این طرح در کشور تعمیم داده می‌شود.

وی تأکید کرد که تا تولید به راه نیافتد و اشتغال واقعی نشود، مشکلات حل نمی‌شود لذا باید از ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات جوانان استفاده کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها