آقایی در اختتامیه جشنواره تجسمی فجر:

نیازمند گالری ملی هستم/ آمادگی میزبانی فدراسیون آسیایی هنرهای تجسمی در ایران

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با بیان اینکه نیازمند گالری ملی یا کاخ جشنواره تجسمی هستیم، گفت: کشورمان ظرفیت آمادگی میزبانی فدراسیون آسیایی هنرهای تجسمی را دارد.
کد خبر: ۲۸۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ - 23February 2018

نیازمند گالری ملی هستم/ آمادگی میزبانی فدراسیون آسیایی هنرهای تجسمی در ایرانبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شامگاه جمعه با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حسینی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مجید ملانوروزی» مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و «مجتبی آقایی» دبیر این جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

«مجتبی آقایی» دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره با ظرفیت‌هایی که از خود بروز داد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سالیان درخشانی را برای برگزاری در دهه دوم جشنواره بروز خواهد داشت.

وی گفت: این دوره بانشاط جریان استانی را به وجود آورد. از ۳۱ استان ۲۰ استان برنامه را اجرا کردند و شاهد نشاط هنری بسیار خوبی در مراکز استانی بودیم. این حرکت وجه فستیوالی به جشنواره بخشید.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی در مشارکت نگارخانه‌ها وجه مهم دیگر این جشنواره بود. امیدوارم که با زمان و برنامه‌ریزی بهتر این بخش نیز پررنگ‌تر شود. 

آقایی گفت: معرفی ۴۷ مدال‌آور حوزه تجسمی در عرصه بین‌المللی و هنرمندان منتخب ۱۵ کشور در نمایشگاه بخش ملل از جمله اتفاقات دیگر امسال بود. بخش ملی تجسمی اندکی به تحقق خود یک گام نزدیک‌تر شد. بخش مفاخر به پیشکسوتان و بزرگان هنرهای تجسمی پرداخت.

وی افزود: در بخش رقابتی که بخش جشنواره فجر است امسال قریب به ۱۱ هزار اثر از هنرمندان ۴۴ کشور را پذیرا بودیم اما دوره زمانی یک‌ساله برای برگزاری این حجم از فعالیت‌ها کم است. امسال شاهد بازدیدکنندگان سفیر کشورهای مختلف بودیم.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: زمینه گسترش این بخش برای دیپلماسی فرهنگی مهم است. امروزه حتی موزه هنرهای معاصر گنجایش نمایش توانمندی تجسمی کشور را ندارد. با داشته‌های امروز نیازمند گالری ملی و کاخ جشنواره تجسمی فجر هستیم.

آقایی گفت: برداشته شدن دیوار بین رشته‌های موسیقی، سینما و تئاتر توانست عرصه تجسمی را گسترش دهد و این زمینه وجود دارد تا حوزه جمعی هنرهای کشور را به رونق برسانیم و پیشنهاد فدراسیون هنرهای آسیایی را در کشورمان میزبانی کنیم تا از ظرفیت هنری اسلامی در کشور ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار