صالحی:

هنرهای تجسمی صرفاً برای مرفهین نیست بلکه هنر انسانی و جهانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کالای فرهنگی تجسمی صرفاً متعلق به مرفهان نیست بلکه باید عموم مردم مصرف‌کننده کالاهای فرهنگی هنرهای تجسمی باشند.
کد خبر: ۲۸۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ - 23February 2018

هنرهای تجسمی صرفاً برای مرفهین نیست بلکه هنر انسانی و جهانی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شامگاه جمعه با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سید مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مجید ملانوروزی» مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و «مجتبی آقایی» دبیر این جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه هنرهای تجسمی از گستره فرمی و مفهومی برخوردارند، اظهار داشت: این هنر یک ارتباط بی واسطه با مخاطب دارد و نیازمند ترجمه زبانی نیست. 

وی گفت: هنرهای تجسمی چون با زبان تصویر حرکت می‌کنند بین پدیده‌آورنده و مخاطب چیزی وجود ندارد بخاطر همین هنر انسانی و جهانی است. مخاطب به راحتی با اثر ارتباط برقرار می‌کند و با آن زندگی می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ویژگی‌های هنرهای تجسمی فرصتی برای هنر ایرانیان است. ما در خوشنویسی و نگارگری دارای فرم هستیم. خلاقیت ایرانیان باعث شده تا با آشنایی به هنر مدرن بتوانیم به عنوان یک هنر بشری و انسانی هنر ایران را مورد توجه قرار دهیم.

صالحی عنوان کرد: حرکت‌های بین رشته‌ای در هنر ایران امروز خود را می‌نمایاند. از این رو زمانه حال برای هنرهای تجسمی ایران نقطه عطفی است. سرزمینی که تاریخچه پرباری با هنر دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌آید دوره تازه را باید قدر دانست. هنر تجسمی حضور ایران در عرصه بین‌المللی را برای گفت ‌وگوی فرهنگی جهان مهیا می‌سازد که یک فرصت اساسی برای داشته‌های ایران زمین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز هنرهای تجسمی در مرکز تهران محصور نیست بلکه همه استان‌های ایران خلاقیت‌های متنوع خود را به نمایش گذاشته‌اند که فرصتی برای هنر ایران زمین است. باید تلاش کنیم هنرهای تجسمی به عنوان یک کالای فرهنگی قرار گیرد.

صالحی خاطر نشان کرد: کالای فرهنگی تجسمی صرفاً متعلق به مرفهان نیست بلکه باید عموم مردم مصرف کننده کالاهای فرهنگی هنرهای تجسمی باشند.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار