مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان خبر داد؛

ارسال ۷۶ تخته فرش از کرمان برای صحن حرم حضرت علی (ع)

«مهدی تویسرکانی» گفت: بانوان هنرمند استان کرمان تاکنون بیش از یک هزار و ۸۳۷ متر مربع فرش دست‌باف جهت مفروش کردن صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت علی (ع) بافته‌اند.
کد خبر: ۲۸۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 24February 2018

ارسال ۷۶ تخته فرش از کرمان برای صحن حرم حضرت علی (ع)به گزارش دفاع پرس از کرمان به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، «مهدی تویسرکانی» مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان، با اشاره به تفاهم‌‌نامه‌ای که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ بین استاندار کرمان و ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات منعقد شد، اظهار داشت: در این تفاهم‌‌نامه، ستاد بازسازی استان کرمان بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش دست‌باف با اندازه، نقشه، رنگ و کیفیت موردنظر ستاد مرکزی عتبات عالیات، برای صحن حضرت زهرا (سلام‌الله علیها* در نجف اشرف را متقبّل شد که این کار از اول مهر سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

وی افزود: در پی این تفاهم نامه، در ابتدا، ۱۲۲ دار قالی در سطح استان برپا شد و حدوداً ۲۸۰ بانوی هنرمند بافنده، بافت فرش گره‌دار کرمانی با برند «فرش راور» را آغاز کردند.

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، در ادامه به بافت ۱۵ تخته فرش به مساحت ۲۱۷ متر مربع در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و گفت: در مدت زمان فوق، به طور متوسط در هر ماه ۲ و نیم تخته فرش تولید شده است.

تویسرکانی، فرش بافته شده در کارگاه‌های فوق در سال ۹۵ را ۶۳ تخته جمعاً به مساحت ۸۸۷ متر مربع اعلام و اظهار داشت: در سال جاری نیز در ۱۰ کارگاه تولید فرش در شهرستان کرمان، ۵۳ تخته فرش به متراژ تقریبی ۷۳۳ متر مربع تولید شده یا در دست تولید است.

وی با بیان این‌که مراکز تولید و بافت فرش برای صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) در شهرستان‌های مختلف استان در حال حاضر به ۱۵ کارگاه افزایش یافته و کماکان درحال افزایش و توسعه هستند، گفت: تجهیز کارگاه، تامین مصالح مورد نیاز و نقشه و نیز پرداخت دستمزد متناسب هنرمندان قالی‌باف، از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان محسوب می‌شود.

وی افزود: تجهیز و راه‌اندازی این کارگاه‌ها و نیز به‌کارگیری بخش قابل توجهی از قالی‌بافان مجرب سطح استان که تعداد آن‌ها در حال حاضر به قریب ۴۰۰ نفر رسیده است، در ایجاد اشتغال در استان سهم به‌سزایی داشته و نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری (حَفَظَهُ الله) ایفا می‌کند.

تویسرکانی در پایان اعلام کرد: تاکنون ۱۰۴۸متر مربع از این فرش‌ها (۷۶ تخته) در چند فاز توسط ستاد استان به نجف اشرف ارسال و تحویل مسئولین ذی‌ربط شده و مابقی فرش‌های بافته شده نیز به‌زودی به عتبات عالیات ارسال خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، علاوه بر اقدامات این ستاد، کارگاه‌های دیگری نیز در بعضی از شهرستان‌های استان توسط پیمانکار منتخب ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات دایر گردیده که مطابق سهمیه اختصاص یافته، متعهّد به بافت فرش می‌باشند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها