دیپلمات ارشد ایرانی:

نُجَباء نقش موثرى در ناکامى آمریکا براى براندازى حکومت سوریه داشت

رئوف شیبانی در تبیین دلایل ارائه لایحه تحریمی علیه مقاومت اسلامی نُجَباء از سوی کنگره آمریکا گفت: مجموعه محور مقاومت از جمله نُجَباء مانع تحقق طرح آمریکایی ـ. صهیونیستی در منطقه شده و آن را به چالش کشیده‌اند.
کد خبر: ۲۸۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ - 24February 2018

نُجَباء نقش موثرى در ناکامى آمریکا براى براندازى حکومت سوریه داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان و سوریه، مطرح شدن لایحه تحریمی علیه مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در کنگره ایالات‌متحده را نشانه عصبانیت آمریکا از محور مقاومت ارزیابی کرد.

«محمدرضا رئوف شیبانی» ضمن تبریک به دبیرکل جنبش نُجَباء به‌مناسبت پیروزی‌های اخیر بر مزدوران تکفیری در عراق و سوریه، راجع به طرح تحریمی مجلس نمایندگان آمریکا علیه این گروه مقاومتی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در منطقه رویکرد تندی را شکل داده و نام جریان‌های مقاومتی را در لیست تروریستی می‌گنجانند. علت اصلی اقدام آمریکایی‌ها این است که مجموعه محور مقاومت، از جمله نُجَباء، مانع تحقق طرح آمریکایی- صهیونیستی در منطقه شده و آن را به چالش کشیده‌اند.

وی افزود: البته این اقدام خصمانه پدیده جدیدی نیست؛ ولی در حال حاضر احساس می‌شود که طرح آمریکا عملا از یمن تا ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین به‌دلیل ایستادگی محور مقاومت با بن‌بست مواجه شده و واشنگتن راه برون‌رفت از این بن‌بست را در افزودن نام گروه‌های مقاومت به لیست تروریستی مورد نظر خود می‌بیند.

این دیپلمات ارشد در تحلیل دلایل تمرکز ویژه کنگره آمریکا بر مقاومت اسلامی نُجَباء در لایحه تنظیم‌شده، اضافه کرد: این جنبش نقش مؤثری در ناکام گذاشتن برنامه‌ریزی آمریکا با هدف تقویت تروریست‌های تکفیری نظیر داعش، بی‌ثبات‌سازی عراق و ساقط کردن حکومت سوریه ایفا کرده است.

رئیس گروه علمی کشور‌های عربی در مرکز پژوهش‌های استراتژیک وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از تهیه لیست‌های موسوم به ضدتروریستی، این است که ارزش‌های موجود را تغییر داده و مفهوم مقاومت را با مفهوم تروریسم جابجا کند؛ مثلا می‌کوشد نُجَباء را که یک جریان مقاومتی واقعی است و در عراق مقابل اشغالگری و انواع توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی ایستاده، تروریست معرفی کند. فکر می‌کنم این اقدام صرفاً در حد یک حرکت انفعالی و واکنشی در برابر موفقیت‌های محور مقاومت از جمله مقاومت اسلامی نُجَباء است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها