ائتلاف آمریکا: به «اشتباه» مردم را کشتیم

ائتلاف آمریکا برای به اصطلاح مبارزه با گروه تروریستی داعش اعتراف کرد که در جریان بمباران‌های «اشتباهی» در سوریه و عراق بیش از ۸۴۱ غیرنظامی را قتل عام کرده است.
کد خبر: ۲۸۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ - 24February 2018

ائتلاف آمریکا: به «اشتباه» مردم را کشتیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ائتلاف آمریکا برای به اصطلاح مبارزه با گروه تروریستی داعش اعتراف کرد که در جریان بمبارانهای «اشتباهی» در سوریه و عراق بیش از 841 غیرنظامی را قتل عام کرده است. بنابر این گزارش، ستاد مشترک نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش افزود: 485 مورد گزارش در خصوص کشته شدن غیر نظامیان در عملیات ائتلاف به دست آمده که تحقیق در این خصوص ادامه دارد.

بنابر گزارش ائتلاف بین المللی بیش از 98 درصد از خاک سوریه و عراق تا کنون از اشغال داعش آزاد شده است. ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا از اوت 2014 تا ژانویه 2018 در سوریه و عراق، 29 هزار و 70 حمله انجام داده است. در تازه ترین جنایت ائتلاف آمریکایی، بامداد پنجشنبه 12 غیر نظامی در حمله جنگنده های ائتلاف به شهرک هجین در شرق دیرالزور سوریه، کشته شدند.

آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متتحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند که تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوریه را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است. وزارت امور خارجه سوریه بارها در نامه هایی به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است که خسارت های انسانی و مادی ناشی از حملات ائتلاف آمریکایی به سوریه، کمتر از جنایت های گروه تروریستی داعش نیست.

وزارت امور خارجه سوریه اضافه کرد: تخریب زیرساخت های سوریه، نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است که با ادعاهای مبارزه باداعش و دیگر گروه های تروریستی، هیچ تناسبی ندارد. دمشق بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن شهروندان بی گناه و زنان و کودکان سوری را که با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.

منبع: اعلام‌الحربی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار