فرمانده سپاه استان سمنان:

توسعه اقتصادی بدون اخلاق اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند

سردار «حسن حسن‌زاده» گفت: ما نمی‌توانیم توسعه اقتصادی را بدون در نظر گرفتن اخلاق اسلامی تحقق ببخشیم و برای توسعه اقتصاد بالا باید راهکار مناسب معرفی و تعریف شود و تکلیف ما باید توجه به نیاز باشد.
کد خبر: ۲۸۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ - 24February 2018

دشمن درصدد پررنگ جلوه دادن خواسته‌های مردمی است/ شهید شاطری الگوی تعهد و تخصص استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، دوازدهمین آیین نکوداشت روز مهندس و بسیج مهندسین، صبح امروز (شنبه) در قالب یادواره مهندس شهید سردار حاج «حسن شاطری» با حضور «سیدشهاب‌الدین چاوشی» استاندار سمنان و سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان برگزار شد.

سردار حسن‌زاده در این مراسم، با اشاره به مقوله فرهنگی و جنگ نرم اظهار داشت: دشمن درصدد پررنگ جلوه دادن خواسته‌ها است و این در حالی است که خواسته‌ها برگرفته از نیازها نیست.

وی افزود: اگر بین نیازها و خواسته‌ها نتوانیم تفکیک ایجاد کنیم و این‌ها را هدفمند کنیم، باید در مسیری حرکت کنیم که ما را به هدف اصلی نمی‌رساند و توسعه پایدار و همه‌جانبه ایجاد نمی‌شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، «تخصص» و «تعهد» را به‌عنوان ۲ ویژگی‌ مهم در عرصه نظام‌ مهندسی یاد کرد و گفت: اگر تعهد و تخصص را بخواهیم در یک نماد قرار دهیم به مهندس شهید شاطری می‌رسیم که الگوی تعهد و تخصص است.

وی با اشاره به این‌که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم، بیان کرد: باید ببینیم در کجا هستیم و نقش جامعه مهندسان در ساخت کشور در ابعاد مختلف اقتصادی در چه جایگاهی است و در این مهم چه نقشی خواهیم داشت.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: مهندسان یکی از قشرهای اثرگذار در جامعه محسوب می‌شوند و دارای جایگاه مهمی هستند.

وی گفت: ما نمی‌توانیم توسعه اقتصادی را بدون در نظر گرفتن اخلاق اسلامی تحقق ببخشیم و برای توسعه اقتصاد بالا باید راهکار مناسب معرفی و تعریف شود و تکلیف ما باید توجه به نیاز باشد؛ باید نیازها را شناسایی کنیم و در جهت تحقق آن گام برداریم.

خاطرنشان می‌شود، این مراسم به همت سازمان بسیج مهندسین استان سمنان و هم‌زمان شهید شاطری با سالروز تولد خواجه‌نصیرالدین طوسی از ریاضیدانان و منجم ایرانی به‌عنوان روز مهندس برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار