با حضور ظریف؛

همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» توسط دانشجویان زبان خارجه برگزار شد

همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» امروز با حضور وزیر امور خارجه در دانشکده زبان‌های خارجه دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 24February 2018

همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» توسط دانشجویان زبان خارجه برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» صبح امروز شنبه پنجم اسفندماه در سالن خلیج فارس دانشگاه زبان های خارجه دانشگاه تهران با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علیرضا ولی پور رئیس دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی و برخی دیگر از مسئولان این دانشگاه، اسلام کریمی رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علیرضا ولی پور رئیس دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی در این همایش با اشاره به لزوم بررسی نظریه متفکرین و دانشمندان معاصر در خصوص ایثار بیان کرد: امید داریم در کارگروه هایی که برگزار می شود دستاوردهای خوب و کاربردی برای کشور، منطقه و جهان به دست بیاید. امیدواریم نشست های بعدی با احتساب مطالب علمی و تخصصی به این موضوع بزرگ و حیاتی بپردازد.

وی روسیه تزاری را مذهبی ترین کشور در دنیای مسیحیت دانست و بیان کرد: با روی کار آمدن کمونیست این عقاید بهم ریخت، در زمان فعلی روسیه با خلا معنوی شدیدی مواجه است و مذهبی که به آن آسانی از دست دادند را نمی توانستند به آسانی به دست آورند. اخلاق و اعتقادات در بین قشر نظامی وجود نداشت اما باید کاری می کردند، بنابراین این واقعیت را به میان آوردند که سرباز برای وطن خود جانش را بدهد و به همین ارزش دادند.

گلایه نماینده مجلس از اجرایی نشدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

فریده اولاد قباد نماینده مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ایران می تواند زبان صلح را به دیگر کشورها ارائه دهد. زمانی که درگیر جنگی نابرابر شدیم همه کشورها به عراق کمک کردند و ما توانستیم با آن ها مقابله کنیم.

وی افزود: اگر زنان همراه با مردان نبودند در این جنگ موفق نبودیم و نباید در عرصه صلح آن ها را نادیده بگیریم. در حدود شش هزار شهیده زن و در حدود پنج هزار جانباز زن داریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا با ایجاد شبکه های بین المللی می خواهد همه کشورها مثل آن ها فکر کنند. واکاوی ایثار می تواند از طریق این دانشکده انجام شود و پیام های خوبی را صادر کند.

اولاد قبا در خصوص طرح شهیدپژوهی گفت: سال 91 این طرح ارائه شد تا دانش آموزان و معلمان به بازخوانی وصیتنامه شهدا بپردازند.

وی تصریح کرد: قانون جامع خدمات رسانی شهدا تصویب شد اما بسیاری از قوانین اجرا نشده است.

در پایان این مراسم تابلوی پرتره ای از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور توسط خانواده شهدا و ایثارگران به وی اهدا شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار