سلیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هدف از حضور داعش در سوریه قطع پل ارتباطی ایران با حزب‌الله بود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سوریه نقطه اتصال جمهوری اسلامی با حزب‌الله لبنان است، گفت: هدف از حضور جریان تکفیری در سوریه قطع پل ارتباطی ایران با حزب‌الله بود.
کد خبر: ۲۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ - 24February 2018

/«اصغر سلیمی» نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به تکلیف بزرگ حزب‌الله لبنان مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این حزب به مدت سه سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به تصمیم حضرت امام خمینی تشکیل شد و از همان ابتدا ایستادگی در مقابل متجاوزان و در راس آن رژیم اشغالگر قدس را سرلوحه کار خود قرار داد.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه در بدو ظهور این حزب اروپایی‌ها و حتی برخی از کشورهای عربی اذعان داشتند که رژیم صهیونیستی شکست‌ناپذیر است و حزب‌الله لبنان مغلوب این نبرد خواهد بود، افزود: روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان جبهه مقاومت و فرماندهی سیدحسن نصرالله که در واقع خود را فرزند و سرباز امام راحل می‌داند، به حدی در افزایش قدرت این حزب تاثیرگذار بوده که امروز نه‌تنها رژیم اشغالگر بلکه حامیان و متحدانش نیز پذیرفته‌اند که امکان شکست جریان مقاومت وجود ندارد.

وی الگو قرار دادن رزمندگان دوران دفاع مقدس را رمز پیشروی و پیروزی‌های جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: حزب‌الله لبنان آنچه را که ارتش‌های عربی و امت‌های اسلامی در جهت مقابله با استکبار محقق نکرده بودند را محقق ساخته است.

سلیمی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام زبان مذاکره را نمی‌فهمند، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده که هر زمان مسلمانان برای سازش پیش‌قدم شدند، این دشمنان بودند که عهدشکنی کرده و در اقداماتشان علیه اسلام گستاخ‌تر شده‌اند. باید در مقابل صهیونیست‌ها با زبان اقتدار صحبت کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه حضور نیروهای ایرانی در عراق و سوریه در جهت مبارزه با جریان تکفیری ضروری بود، گفت: توطئه‌ای از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود علیه سوریه آغاز شد و با اذن همین کشورها تروریست‌ها وارد سوریه شدند؛ چرا که این کشور نقطه اتصال بین ایران و حزب‌الله لبنان بود. حمایت کننده‌های داعش می‌دانستند که جمهوری اسلامی و حزب‌الله دو قطب قدرتمند در منطقه هستند که در صورت اتحاد و پیوندشان این قدرت رو‌ به افزایش و تهدید بزرگی برایشان خواهد بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نمی‌توانست به ایران و حزب‌الله ضربه‌ای وارد کند، لذا خواست از طریق حضور مستقیم در سوریه این نقطه اتصال را قطع و قدرت جریان مقاومت را تضعیف کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار