«الحشد الشعبی» عراق: «عماد مغنیه» یک مکتب جهادی برای ما بود

در مراسم دهمین سالگرد شهادت معاون جهادی دبیرکل حزب‌الله لبنان، شماری از رهبران الحشد الشعبی ضمن تمجید از او، عماد مغنیه را یک مکتب جهادی و خود را شاگردان وی خواندند.
کد خبر: ۲۸۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ - 24February 2018

«الحشد الشعبی» عراق: «عماد مغنیه» یک مکتب جهادی برای ما بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «عماد مغنیه» معاون جهادی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان که یک دهه از زمان شهادتش به دست رژیم صهیونیستی می‌گذرد، در طول عمرش فرصت سفر به عراق را پیدا نکرد؛ اما شمار زیادی از نیروهای مقاومت این کشور خود را شاگردان مکتب وی می‌دانند.

این مسئله‌ای است که «ابومهدی المهندس» نائب رئیس هیأت «الحشد الشعبی» عراق در مراسم دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه که انجمن دوستی لبنان - عراق در هتل «بابل» بغداد برگزار کرد، به آن اذعان می‌دارد.

مهندس در این مراسم که با نظارت فرماندهی حشد و گروه‌های مقاومت و حضور شخصیت‌های رسمی و سیاسی و مردم عادی برگزار شد، گفت: عماد مغنیه هنوز در کلیه عرصه‌های نبرد حضور دارد و وی یک مکتب جهادی است که دشمنان را به هراس انداخته است. نقش وی تنها به لبنان منحصر نمی‌شود، بلکه کلیه جنبش‌های مقاومت را در نبردش مشارکت داد و با دشمن امت اسلام یعنی اسرائیل مقابله کرد.

وی در ادامه به نقش حزب‌الله به طور کل و حاج عماد به طور خاص در ایجاد مقاومت عراق و آموزش رزمندگان آن از زمان جنبش (انقلاب) شعبانیه علیه رژیم صدام در می 1991 اشاره کرد و گفت که عماد مغنیه موسس و پشتیبان گروه‌های مقاومت عراق علیه اشغالگری آمریکا از سال 2003 است. معاون جهادی دبیرکل حزب‌الله لبنان، یک گروه «جهادی» ویژه به منظور حمایت از مقاومت لبنان با تمام چیزهایی که حزب‌الله و جمهوری اسلامی از آموزش، تجیزهات، تسلیحات و مشاوره در اختیار آنها قرار می‌دهد، تشکیل داد.

مهندس تاکید کرد: این واحد جهادی تا به امروز به کار خود ادامه می‌دهد و از مهم‌ترین عناصر توانمندی حشد از زمان تاسیسش و یکی از ارکان پیروزی بر داعش طی 3 سال گذشته به شمار می‌رود. حاج عماد از همان ابتدای جهادگری نیروهای مقاومت در عراق با آنها همراهی کرده و هنوز با ما در حشد همراهی می‌کند و آموزش نیروهای عراقی از سوی مغنیه و برادرش در نیروی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یعنی «قاسم سلیمانی»، ثمرات زیادی داشته که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در سال 2011 و شکست داعش از جمله این ثمرات است.

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق نیز طی سخنانی در این مراسم به روح شهید مغنیه درود فرستاد و به نقش وی در آزادسازی عراق اشاره کرد و گفت که وی رهبر مقاومت اسلامی در مقابله با اشغالگری آمریکا در عراق است. اقدام و مقاومت وی اشغالگری اسرائیل را تحقیر کرد و پایه‌هایی که وی بنا نهاده به نابودی رژیم اسرائیل منجر خواهد شد.

«جاسم الجزائری» عضو دفتر سیاسی و رهبر گردان‌های حزب‌الله عراق نیز به طرح آمریکا و اسرائیل در احداث پایگاه‌های آمریکایی در عراق اشاره کرد و گفت که چنین طرحی محکوم به شکست است.

وی افزود: شهید عماد مغنیه، شریک حقیقی در پیروزی‌های کسب شده در عراق علیه اشغالگری آمریکا و داعش است.

«عبدالکریم الفکری» رئیس انجمن دوستی لبنان و عراق نیز، گفت: عماد مغنیه آغازکننده دوره پیروزی‌ها علیه صهیونیست‌ها است و نقش زیادی در تشکیل مقاومت عراق علیه اشغالگری آمریکا داشت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها